Overzicht Events

Digital Talk – Get the most out of your marketing technology

To buy or not to buy? That’s a frequent question in MarTech. Not only is it a major challenge to make the right choice in the jungle of MarTech providers among niche players and the big boys, but there is also the possibility to (partially) build or assemble solutions yourself. Especially now that cloud and app applications enable you to develop hybrid solutions in which out-of-the-box software and data solutions can be combined with self-building. The questions therefore are: what do I buy, what do I put together and what do I customise?

Find the Dutch event description below.

In this Digital Talk on 28 October, experts will focus on two important guidelines for achieving a suitable MarTech stack.

  1. Cooperation between marketing, IT and business also means choosing MarTech together
  2. Reducing complexity and increasing flexibility

Jan Hendrik Fleury of the DDMA committee DDE will zoom in on the above two guidelines. He will show how innovations such as low code and native integrated components in public cloud platforms are increasingly leading to marketing tools and features being developed in those clouds. And what the key advantages of this are for both marketing and IT. And how a cloud platform orchestrates processes and ensures integration of the many buy tools. As a result, you can both make use of the compose and build options that the cloud offers and make controlled use of the many point solutions that you see, for example, in the overviews of Chiefmartec and CDP Institute. In addition to smart use of technology, cooperation between business and IT is essential. Jan Hendrik shows in what areas MarketingOps and DataOps ensure the constant and flexible alignment of business processes.

Frans Riemersma, known from among other things the Marketing Manifesto, will explain how to recognise signals when make or, indeed, buy is necessary based on his observations of global developments in this area and how organisations can deal with them.

Next, we will enter the practice of two companies who will share their vision of and experiences with make and buy and the cooperation with involved disciplines in their organisation.

What will you learn on 28 October?

  • How to centralise data, analytics, content and campaigns, creating flexibility in testing and working with multiple point solutions. This increases the chance of success of marketing applications
  • How centralised, controlled and prepared data enables the best decisions to be made and thus the maximum return to be achieved from MarTech point solutions
  • Why and how cloud platforms are increasingly the basis for many Customer Data Platform functionalities in data, analytics and software development
  • Collaboration between IT and business – how to deal with tension between end-state architecture (IT) and speed (business)
  • How to involve other disciplines in the entire process of make or buy with principles such as MarketingOps and DataOps
  • How to recognise signals when make or buy is required
  • Practical experiences of two companies (details to follow)

Please register using the form below.

To buy or not to buy? In MarTech is dat een frequent gehoorde vraag. Niet alleen is het een grote uitdaging om in het woud van MarTech-aanbieders een goede keuze te maken tussen niche-spelers en de grote jongens, maar daarnaast is er ook de mogelijkheid om zelf (deels) oplossingen te gaan bouwen of samenstellen. Zeker nu cloud- en apptoepassingen het goed mogelijk maken om hybride oplossingen te ontwikkelen waarbij out-of-the-box software- en data oplossingen gecombineerd kunnen worden met zelfbouw. De vragen zijn daardoor: wat koop ik, wat stel ik samen en wat bouw ik op maat.

DIGITAL TALK – HAAL HET MAXIMALE UIT JE MARKETINGTECHNOLOGIE

In deze Digital Talk op 28 oktober richten experts zich op twee belangrijke handvatten om tot een passende MarTech-stack te komen.

  1. Samenwerken tussen marketing, IT en business is ook samen kiezen voor MarTech
  2. Reduceren van complexiteit en vergroten van flexibiliteit

Jan Hendrik Fleury van de DDMA commissie DDE zal inzoomen op de bovenstaande twee handvatten. Hij laat zien hoe innovaties zoals low code en native geïntegreerde componenten in public cloud platforms ervoor zorgen dat steeds meer marketingtools en -features in die clouds worden ontwikkeld. En wat de grote voordelen hiervan zijn voor zowel marketing als IT. En hoe een cloud platform de orkestratie van processen managet en zorgt voor integratie van de vele buy tools. Met als gevolg dat je EN gebruik kan maken van de compose en build mogelijkheden die de cloud biedt EN ook gecontroleerd gebruik kan maken van de vele point solutions die je ziet in de overzichten van bijvoorbeeld Chiefmartec en CDP Institute. Naast slim gebruik van technologie is samenwerking tussen business met IT essentieel.  Jan Hendrik laat zien waar MarketingOps en DataOps zorgen voor de constante en flexible afstemming van de bedrijfsprocessen.

Vervolgens zal Frans Riemersma, bekend van onder andere het Marketing Manifesto, uitleggen hoe signalen te herkennen wanneer make of juist buy noodzakelijk is vanuit zijn observaties op de wereldwijde ontwikkelingen  in dit gebied en hoe organisaties hier mee om (kunnen) gaan.

Daarna gaan we de praktijk in van twee bedrijven die hun visie en ervaringen delen over make and buy en de samenwerking met betrokken disciplines in hun organisatie.

Wat ga je leren op 28 oktober?

  • Hoe data, analytics, content en campagnes te centraliseren waardoor je flexibel bent in testen en werken met meerdere point solutions. Hiermee neemt de kans van slagen van marketing toepassingen toe
  • Hoe centrale, gecontroleerde en geprepareerde data het mogelijk maken om de beste beslissingen te nemen en hiermee het maximale rendement uit de martech point solutions te halen
  • Waarom en hoe de cloud platforms in toenemende mate de basis zijn van veel Customer Data Platform functionaliteiten in data, analytics en software ontwikkeling
  • Samenwerking IT en business – hoe om te gaan met spanningsveld tussen ‘end-state architectuur’ (IT) en snelheid (business)
  • Hoe je andere disciplines betrekt bij het gehele proces van make or buy met principes zoals MarketingOps en DataOps
  • Hoe je signalen herkent wanneer make of juist buy noodzakelijk is
  • Praktijkervaringen van twee bedrijven (details volgen)

Meld je aan via onderstaand formulier.

Sprekers & talks

Jan Hendrik FleuryJan Hendrik FleuryCommercial Director bij Crystalloids B.V.
Hoe de public cloud de kern is gaan vormen van een solide martech stack

Part 1
Cloud platforms are vertically integrating towards building and buying features and tools for marketing tech and apps. This is increasingly competing with buy / point solutions because cloud is natively integrated in one console / platform and reducing cost. Centralized architecture is a prerequisite for testing and monetizing of buy / point solutions. Centralized architecture enhances ROI of point solutions. If well architected, you will have the best of both ‘worlds’

Part 2
Align and join forces adopting agile and collaboration principles such as DataOps and MarketingOps

Frans RiemersmaFrans RiemersmaOprichter van MarTechTribe
Streamline departments and technology with the CX Framework

Although it may not feel intuitive, driving the customer experience starts from the inside. Departments often speak a different language from the perspective of the individual customer. CX maturity sometimes varies greatly within the organisation. How can we solve that? Using the CX framework, you can streamline internal conversations. This helps not only to convince management, but also to lead the team. It helps you as a sparring partner and change manager.

Praktijkcase 1 (meer info volgt later)Praktijkcase 1 (meer info volgt later)
Praktijkcase 2 (meer info volgt later)Praktijkcase 2 (meer info volgt later)