Overzicht Events

Digital Talk: de ACM over online beïnvloeding

Op 11 februari van dit jaar publiceerde de Autoriteit Consument en Markt (ACM) de Leidraad ‘Bescherming van de online consument’. Hierin legt de ACM uit waar de grenzen liggen van de online beïnvloeding van consumenten door middel van online design- en marketingtechnieken. Met andere woorden: waar verleiding overgaat in misleiding. Nu consumenten door de coronacrisis nog afhankelijker zijn van het doen van online aankopen, is de inhoud van de leidraad extra relevant. Daarom organiseert DDMA in samenwerking met de ACM op 12 mei een Digital Talk over de leidraad, exclusief voor DDMA-leden.

Tijdens de Digital Talk geven Mareille de Bloois en Dries Cuijpers van de ACM een toelichting op de leidraad. Ze gaan in op vragen als: wat vormde de aanleiding voor deze leidraad, welke normen staan er nu precies in en welke status heeft de leidraad? Daarnaast is er natuurlijk ruime gelegenheid om vragen te stellen aan de ACM over wat deze leidraad betekent voor jouw marketingactiviteiten. Deelnemers kunnen vragen van tevoren opsturen naar naomivanderlouw@ddma.nl of tijdens de sessie live indienen via de chat.

Meld je aan via onderstaand formulier. Na aanmelding ontvang je op maandag 11 mei een bevestigingsmail met een handleiding voor hoe je kunt deelnemen aan deze virtuele sessie.

Sprekers & talks

Mareille de BlooisMareille de BlooisGedragswetenschapper @ ACM
Dries CuijpersDries CuijpersSenior medewerker toezicht ACM