Overzicht Events

Digital Talk: Cookieless world: welke acties kan jij morgen ondernemen?

Nu steeds meer browsers het gebruik van third-party cookies gaan blokkeren, heeft dat ingrijpende gevolgen voor advertising en het doormeten van de resultaten. Toch blijft dit voor veel marketeers een nog ‘ver-van-hun-bed-show’.

Op woensdag 30 september 2020 organiseert de commissie Digital Marketing Transformation een Digital Talk over dit onderwerp. Hierin bespreken we de omvang van het probleem en de gevolgen voor advertising en het doormeten van resultaten.  Maar nog veel belangrijker: welke concrete acties moet je nu al ondernemen? Kortom, een hands-on Digital Talk vol met tips en acties voor op de korte termijn.

Meld je aan via onderstaand formulier.

Sprekers & talks

Boris SchellekensBoris SchellekensCo-founder at TraceDock
Impact van tracking prevention - Wat is het en hoe groot is de impact?

Inmiddels gebruiken meer dan 36% van de gebruikers een plugin of een browser met tracking prevention. Naast plugins als Adblockers hebben Firefox, Microsoft Edge, Brave en Safari de afgelopen 2 jaar allemaal een vorm van tracking prevention uitgerold. Hoe werkt dit, en wat voor impact heeft het op jouw marketing data, analytics, advertising en CRO.

Krisjan OldekampKrisjan OldekampMarketing Technology & Innovation Lead at Merkle
A Cookieless World: Waar moet je nu mee aan de slag?

Er zijn veel ontwikkelingen op het gebied van cookies, tracking prevention en privacy. Niet alle data kan of mag zomaar meer verzameld worden. Wat betreft measurement en tracking is er een realiteit aangebroken, maar wat kan je vandaag doen om voorbereid te zijn op te toekomst?

Gijs van EysdenGijs van EysdenAdvertising Data Architecture Lead at Google
Measuring & targeting in a privacy first world

Importance of first party tagging infrastructure, increase observable conversions and be open towards modelling.