Overzicht Events

DDMA Afternoon Update Mobile: Hoe je een creatieve experience neerzet op een klein scherm

Op dinsdag 26 november organiseert de commissie Mobile een Afternoon Update met als onderwerp Creativiteit en Mobile.

Op eerste gezicht zijn de creatieve mogelijkheden op een klein scherm beperkt. Toch weten slimme creatieven het potentieel van de smartphone en een 5-inch scherm optimaal te gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan unieke mogelijkheden die een mobiel biedt als locatie, conversational UI, augmented reality, foto en video.

Voor deze Afternoon Update heeft de DDMA commissie Mobile drie bekende bureaus uitgenodigd om een nieuwe en bijzondere case te presenteren waarbij mobile creatief werd ingezet om maximaal resultaten te behalen.

Meld je aan via onderstaand formulier.

Sprekers & talks

Jasper Tempel Jasper Tempel Strateeg @ Resoluut
Iedereen is een winnaar met de Huishoudbeurs app

Jasper Tempel is een ervaren creatief Strateeg met een track record op het gebied van Merk / Design / Concept. Jasper is altijd op zoek naar het beste conceptuele haakje waarmee je verhalen kunt bouwen en mensen kunt activeren.

De Huishoudbeurs is het grootste vriendinnenfeest van Nederland, waar je nooit met lege handen vertrekt. Aan ons de vraag hoe de doelgroep ook buiten de beurs om het typische Huishoudbeursgevoel kan ervaren. En hoe we de engagement op de beurs konden verhogen. In deze case wordt duidelijk hoe je op basis van een creatief concept gebaseerd op goede insights mensen echt kunt activeren en hun gedrag kan veranderen. Voor, tijdens en na de Houshoudbeurs werden tienduizenden kaarten gekrast en uiteindelijk werden er duizenden prijzen opgehaald. Hiermee hebben we de ervaring van de beurs voor de bezoekers verlengd, maar bovenal ook een concept neergezet waarmee de Huishoudbeurs het hele jaar door relevant is en dat biedt mogelijkheiden voor nieuwe partnerships… Jasper vertelt er graag meer over.

Boris NihomBoris NihomPartner & Managing Director @ Achtung!
Mobiele oplossingen: meer dan alleen een merkverhaal
Joeri JansenJoeri JansenCreative director @ Roorda Reclamebureau
Riddle Room: hoe je van een chatbot een experience maakt.

Joeri Jansen is partner en creative director van Roorda Reclamebureau. Hij is onder andere de bedenker van gedragsverandering campagnes als MONO en NIX18. Vorig jaar won hij alle prijzen met de Knalplanga campagne voor veilig vuurwerk. Jansen begon zijn carrière in 1996 bij JWT Amsterdam en was van 2001 to 2006 International Creative Director bij FHV BBDO. Voor Roorda, richtte hij het Benelux bureau Rich in Amsterdam / Famous in Brussels op.

Millennials houden van de combinatie reizen, werk en plezier maken. De ideale doelgroep voor AccorHotels. Maar hoe maak je ze bekend met hun ruim 10 verschillende formules? Simpel. Door hun korte aandacht spanne te vangen in een engaging experience die smaakt naar meer.

We nodigden ze uit in een spannende kamer (in FB messenger) die alleen toegankelijk was door het oplossen van raadsels. Met de juiste antwoorden maakte je kans op een overnachting in de kamer die je zelf net had geopend. In de raadsels verwerkten we kenmerken van de AccorHotels die de doelgroep aanspraken. Zo maakte ze direct kennis met de hospitality en beleving van AccorHotels.
Ruim 65.000 millennials bezochten de Riddle Room en meer dan 20.000 spelers namen deel aan het spel. Met een gemiddelde speeltijd van 15 minuten hebben we de aandacht van de doelgroep gegrepen en vastgehouden.

Executie en een flawless experience speelden hierbij een grote rol. Juist in het kleine mobile scherm van FB messenger konden we excelleren in vorm en engagement.