Overzicht Events

Digital Talk: De beste gebruikerservaring voor je voice-app

Er komen steeds meer apps voor voice bij, zoals Google Action en Amazon Skills, terwijl ook Apple en Samsung met nieuwe systemen komen. Het neerzetten van een goede gebruikerservaring van voice-diensten is voor veel organisaties echter nog een grote uitdaging. Hoe maak je de ervaring van de gebruiker zo persoonlijk, realistisch en aantrekkelijk mogelijk? 5 voice-experts nemen je tijdens deze Digital Talk van de DDMA Commissie Voice mee in de wondere wereld van Voice UX. Interessant voor voice-professionals copywriters, product owners én ux designers!

Na aanmelding ontvang je op 14 mei een bevestigingsmail met een handleiding voor hoe je virtueel kunt deelnemen aan deze DDMA Digital Talk.

Sprekers & talks

Luke JanissenLuke JanissenConversational designer @ Greenhouse
Voice interfaces & kinderen - een gouden combi (met cases van Donald Duck, Auping en ING)

Voice speakers zijn in opmars, vooral de Google Home is in Nederland flink aan het groeien in gebruik. Voor de meeste volwassenen is het even wennen om tegen een “robot” te praten, maar voor kinderen lijkt dit een tweede natuur. Na het ontwikkelen van een aantal Google Assistant-applicaties voor kinderen, waaronder voor Auping, ING en Donald Duck, hebben we flink wat geleerd over hoe je deze applicaties het beste kunt vormgeven om het zo leuk en leerzaam mogelijk te maken.

Vera RensinkVera RensinkBusiness Development Voice @ Bol.com
Pionieren in de wereld van voice

Winkelen met je stem: het lijkt soms nog ver weg, maar is dichterbij dan je denkt. Als pioniers in de wereld van voice zijn Albert Heijn en bol. com vanaf het begin beschikbaar via de Nederlandse Google Assistent en Google Home. Wat hebben ze tot dusver geleerd? En hoe ontwerp je voor voice? In deze sessie delen experts van AH en bol.com hun belangrijkste inzichten.

Stijn VerhoevenStijn VerhoevenProduct Owner Conversational AI
Pionieren in de wereld van voice

Winkelen met je stem: het lijkt soms nog ver weg, maar is dichterbij dan je denkt. Als pioniers in de wereld van voice zijn Albert Heijn en bol. com vanaf het begin beschikbaar via de Nederlandse Google Assistent en Google Home. Wat hebben ze tot dusver geleerd? En hoe ontwerp je voor voice? In deze sessie delen experts van AH en bol.com hun belangrijkste inzichten.

Krijn JanseKrijn JanseFreelance Conversational Consultancy and Design
Van buttons en clickable prototypes naar conversational flows en vloeiende gesprekken, een begin met conversational design.

Sinds 21 februari zijn Anja en Krijn bezig met een serie artikelen namens de DDMA Commissie Voice. Het doel is om basiskennis te verspreiden over UX design voor voice toepassingen en anderen te inspireren hiermee aan de slag te gaan. Tijdens de ‘DDMA Afternoon Update: de beste gebruikerservaring voor je voice-app’ vertelt Krijn over zijn ervaringen bij het ontwikkelen van voice actions. Anja deelt daarnaast een aantal tips over interactiedesign voor dit relatief nieuwe kanaal.

Anja de Castro-MoringAnja de Castro-MoringConversational UX Designer
Van buttons en clickable prototypes naar conversational flows en vloeiende gesprekken, een begin met conversational design.

Sinds 21 februari zijn Anja en Krijn bezig met een serie artikelen namens de DDMA Commissie Voice. Het doel is om basiskennis te verspreiden over UX design voor voice toepassingen en anderen te inspireren hiermee aan de slag te gaan. Tijdens de ‘DDMA Afternoon Update: de beste gebruikerservaring voor je voice-app’ vertelt Krijn over zijn ervaringen bij het ontwikkelen van voice actions. Anja deelt daarnaast een aantal tips over interactiedesign voor dit relatief nieuwe kanaal.