Overzicht Events

DDMA DATA DAG 2016

Voor bedrijven geldt niet meer “manage the customer journey”, maar “the customer managed journey”. Hoe worden strategie, techniek, creatie en marketing ingezet om een relevante, gebruiksvriendelijke en data-driven klantinteractie mogelijk te maken? Hoe laten we de klant zijn eigen reis vormgeven? Tijdens de DDMA Data Dag gaan we in op deze en andere vragen, met als centraal thema: Be relevant! Ook is er in het programma aandacht voor de winnaar van en genomineerden voor de Customer Data Award 2016.  Deze Customer Data Award wordt op woensdagavond 9 november 2016 uitgereikt tijdens een speciale award avond voor de ‘vrienden’ van de DDMA Data Dag 2016.

Voor meer informatie over het programma, sprekers en inschrijven www.datadag.nl

Sprekers & talks

Ronnie OvergoorRonnie OvergoorDagvoorzitter

Als directeur van één van de grootste internet bureaus van Nederland, was Ronnie Overgoor eind vorige eeuw integraal onderdeel van de internet hype. Sinds 2004 is hij actief als zelfstandig media ondernemer, presentator, dagvoorzitter en debatleider. Tevens is hij initiatiefnemer van het online televisiestation voor ondernemers 7 Ditches TV én genomineerd voor Dagvoorzitter van het jaar.

Ray GerberRay GerberChief Solutions Officer – Thunderhead
Stop thinking channels, start thinking journeys

Customers don’t think about how they are communicating with a brand; they talk to them how, when and wherever they see fit. Yet businesses continue to organise themselves around channels. Only by thinking beyond channels, realising that a customer journey isn’t a fixed process and by acknowledging that the customer is in charge can brands truly engage with their customers. In this session Ray will explain the limitations with channel thinking, introduce the customer-managed journey concept and look at how to do it right.

Tijmen BlankevoortTijmen BlankevoortCo-Founder, Lead Project Manager – Scyfer BV
Artificial Intelligence en de toekomst van marketing

Artificial Intelligence (A.I.) gaat de wereld veranderen, zoals de industriële revolutie dat ooit deed. En dit heeft natuurlijk ook gevolgen voor de marketingsector. Na deze lezing van Tijmen Blankevoort weet je precies waarom AI nu booming is en wat er staat te veranderen in marketing. Scyfer is een spin-off van de universiteit van Amsterdam, gespecialiseerd in A.I.. Met behulp van de nieuwste technologieën uit de wetenschap en de laboratoria van Google en Facebook helpt Scyfer bedrijven bij het succesvol inzetten van A.I. software. Scyfer werkt voor bedrijven als ABN-AMRO, Tata Steel, ANWB, NOS en helpt ook in de medische wereld bedrijven met het implementeren van een AI strategie. Tijmen Blankevoort is de CTO van Scyfer en expert op het gebied van A.I.. Hij adviseert veel grote bedrijven in Nederland en staat op veel podia om de nieuwste ontwikkelingen in A.I. te laten zien.

Astrid BongersAstrid BongersDirector Data & Analytics Capability Center – KPN
Digitale transformatie is mensenwerk; het start bij jou!

Wat betekent digitale transformatie voor bedrijven en medewerkers? En belangrijker: waar begin je en hoe pak je het aan? In deze presentatie word je meegenomen in de zoektocht die KPN heeft doorlopen. Ook zal worden stilgestaan bij de 3 dimensies waarover KPN de transformatie heeft ingezet : Technologie, Processen en Mensen. Na deze sessie heb je een aantal succesfactoren in handen om binnen je organisatie zelf (verder) aan de slag te gaan met de data-digitale transformatie.

Loraine NijhuisLoraine NijhuisProject & Technics – Green Orange Digital Marketing
Data-driven klant relevantie bereik je zo!

Marketeers die streven naar data-driven klantrelevantie worstelen vaak met dezelfde problemen: Welke databronnen moet je aan elkaar knopen? Hoe bouw je profielen op? Wat zijn de fasen in de customer journey? Hoe richt je de touchpoints in, zodat je op het juiste moment de juiste boodschap op de juiste plek deelt? Deze en andere vragen worden door Loraine Nijhuis vertaald in een pragmatische aanpak die gestoeld is op praktijkvoorbeelden. Dit is een echte “how to”-sessie.

Sanne MulderSanne MulderLegal Counsel - DDMA
Privacy tijdens de customer journey

Zo relevant mogelijk zijn voor je klanten en prospects: dat wil iedere marketeer natuurlijk! Maar hoeveel gegevens verzamel jij eigenlijk tijdens de customer journey? Waar en hoe informeer jij de klanten over hun rechten en mogelijkheden? En vraag je op de juiste manier toestemming? Tijdens deze parallelsessie wordt aan de hand van de praktijk inzicht gegeven in de juridische wereld waar (data)marketeers mee te maken hebben.

Sergio RomijnSergio RomijnChief Brain Officer & Founder – Braynz
Hoe kun je relevanter worden voor je klanten door de inzet van neuromarketing?

Relevantie en personalisatie zijn de sleutel-woorden voor 1-op-1 marketing. Iedereen is bezig marketing relevanter en persoonlijker te maken. Maar wat is de psychologie achter relevantie? Wat vindt ons brein relevant? Kunnen we relevantie meten? En hoe moeten we er dan op inspelen? Neuromarketing biedt een nieuwe kijk op deze marketing vraagstukken. Laat je verrassen door deze nieuwe inzichten en ervaar wat de mogelijkheden zijn!

Charles VerstegenCharles VerstegenSenior Revenue Development Manager – Transavia
Panel discussie

Transavia streeft naar een onderscheidende, memorabele passagiersbeleving in de gehele klantreis, van oriëntatie op een vlucht op vakantie tot thuiskomst. Data big data speelt een belangrijke rol bij Transavia om deze ambitie waar te kunnen maken.

Ronald VeltenRonald VeltenMarketing Director, Global Technology Services Europe – IBM
Panel discussie

GTS (IBM Europe) is het grootste informatie technologie bedrijf ter wereld. Ronald Velten is verantwoordelijk voor de business strategie ontwikkeling en marketingcommunicatie voor Europa.

Bart MarseilleBart MarseilleSoftware Engineer, Data Scientist and Researche – Crystalloids Innovations
Panel discussie

Bart Marseille is advanced analytics consultant en studeerde af in Cognitive Artificial Intelligence in 1996. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring in de toepassing van AI voor verschillende sectoren en overheden. De laatste jaren werkte hij als data scientist and developer, gespecialiseerd in Google Cloud Platform bij Crystalloids Innovations.

Jeffrey van der EijkJeffrey van der EijkDirector Artificial Intelligence and Science Team & Partner – Anchormen
Panel discussie

Jeffrey is verantwoordelijk voor het Data Science, Artificial Intelligence en Robotica team van Anchormen. Zij ontwikkelen Bleeding Edge A.I. applicaties voor hun klanten en helpen organisaties met advanced algoritmes en zelflerende A.I. systemen.