Overzicht Events

Online Deep Dive (3): Personalisatie in een cookieless world

Data-driven marketing gaat ingrijpend veranderen. Third-party cookies verdwijnentechpartijen nemen privacybevorderende maatregelen en strengere wetgeving ligt op de loer. De impact van deze ontwikkelingen is groot, maar bieden je vooral ook een kans om je marketing en klantstrategie structureel anders in te richten. Na de Talkshow, interviewserie en onderzoek eerder dit jaar duiken we dit najaar in samenwerking met verschillende DDMA-commissies de diepte in. In 3 online Deep Dives geven we je praktische handvatten, tips én best practices op het gebied van klantprofielen, measurement en personalisatie. 

In deze derde Deep Dive op donderdag 9 december bundelen de Commissies CROData Decisions & EngagementSocial Media en Digital Marketing Transformation hun krachten om de impact van bovengenoemde ontwikkelingen op personalisatie te schetsen. Deze gevolgen komen bovenop de al bestaande personalisatie-uitdagingen die leven bij veel organisaties. In deze Deep Dive gidsen wij deelnemers door de mogelijkheden om deze uitdagingen het hoofd te bieden en de ambities op personalisatie te blijven realiseren. We richten ons daarbij op twee aspecten:

  • Herkenning en voorspelling: welke opties zijn er zonder third-party cookies om bezoekers te (h)erkennen?
  • Omni-channel uitserveren van persoonlijke content: hoe is personalisatie zonder third-party cookies toch toe te passen op het juiste moment, op het juiste kanaal en op een consistente wijze?

Wil je de hele serie Cookieless World Deep Dives bijwonen? Ga dan naar dit formulier. 

Sprekers & talks

Daniel FrancoDaniel FrancoManager Media & Advertising HEMA
Omnichannel personalisatie bij HEMA: meer bezoekers, meer gebruiksgemak

Via de Meer HEMA-klantenpas zit HEMA op een pot met goud qua omnichannel-data. Tegelijkertijd stijgt de concurrentie, verdwijnen third-party cookies en wil je met de hoogste performance je klanten kunnen targeten. Daniel laat aan de hand van datastromen en praktijkvoorbeelden zien hoe HEMA met deze situatie omgaat en het leven van klanten dagelijks beter, leuker en makkelijker maakt, op de website en in de winkel.

Job van den BergJob van den BergData Strategy Director DPG Media
To target or not to target: hoe een publisher zich voorbereidt op een cookieless future

Job neemt je mee in de data journey van DPG Media. Ook een grote publisher moet zich voorbereiden op de cookieless world. Is (re)targeting nog mogelijk? En personalisatie? Job zal ook laten zien dat de discussie over cookies ook nieuwe kansen biedt voor andere toepassingen van data. Creatief nadenken over (nieuwe) mogelijkheden is key, juist in een cookieless world. Inclusief praktijkvoorbeelden van personalisatie met én zonder first-party data.

Mark van ZuijlenMark van ZuijlenChange Manager Beslist.nl
Ronnie van NieuwenhovenRonnie van NieuwenhovenData Science & Digital Marketing Expert ING (moderator)