Overzicht Events

Online Deep Dive (1): Klantprofielen in een cookieless world

Data-driven marketing gaat ingrijpend veranderen. Third-party cookies verdwijnentechpartijen nemen privacybevorderende maatregelen en strengere wetgeving ligt op de loer. De impact van deze ontwikkelingen is groot, maar bieden je vooral ook een kans om je marketing en klantstrategie structureel anders in te richten. Na de Talkshow, interviewserie en onderzoek eerder dit jaar duiken we dit najaar in samenwerking met verschillende DDMA-commissies de diepte in. In 3 online Deep Dives geven we je praktische handvatten, tips én best practices op het gebied van klantprofielen, measurement en personalisatie. 

In deze eerste Deep Dive op dinsdag 30 november zetten de Commissies Data, Decisions & Engagement en Digital Marketing Transformation de impact van bovengenoemde ontwikkelingen op het opbouwen van klantprofielen centraal. We vertellen je: 

  • Waarom deze ontwikkeling positief is voor jou en je klanten 
  • Wat de regels zijn qua dataverzameling, cookies en profilering 
  • Op welke vlakken het verdwijnen van third-party cookies het opbouwen van klantprofielen bemoeilijkt en hoe je daarmee omgaat 
  • Hoe je succesvol een future-proof first-party strategie opstelt 

Wil je de hele serie Cookieless World Deep Dives bijwonen? Meld je aan via dit formulier. 

Sprekers & talks

Sander VoestenSander VoestenDirector Customer Interaction Innovation KPN
Waarom deze ontwikkeling een kans is om je marketing structureel beter in te richten
Naomi van der LouwNaomi van der LouwLegal Counsel DDMA
Compliant in een cookieless world
Gijs van EysdenGijs van EysdenAudience & Data Specialist Google
Zo richt je succesvol een future-proof first-party strategie in
Sanne BongersSanne BongersSocial & Display Marketeer de Bijenkorf
Product Recommendations bij de Bijenkorf

Met de aanpak van de ‘product recommendations’, die niet afhankelijk is van third-party cookies, worden producten getoond op basis van machine learning die het meest relevant zijn voor een specifieke consument.

Lucas BosLucas BosManaging Director EDM (Moderator)