Overzicht Events

Afternoon update: Questions you don’t dare to ask about Social Advertising.

Hoe zorg jij dat jouw content zichtbaar is in de ellenlange timeline aan informatie bij de gemiddelde socialmediagebruiker? Geef jouw social advertising een boost en stel alle vragen die je hebt over advertising. Vragen als ‘wat kan je werkelijk met de Facebook pixel? en ‘hoe werkt bieden binnen de platformen?’ worden beantwoord door de experts uit de DDMA Commissie Social (o.a. PostNL, Storm Digital, NS).

De middag start met 10 basics over Social Advertising. Daarna neemt Tanja van UNICEF je mee in de wereld van leadcards en mooie content voor advertenties maar laat ze vooral ook zien dat fouten (a.k.a. conversiekillers) snel gemaakt kunnen worden. We eindigen met alle vragen (en antwoorden) die de commissie voor je verzamelde:

Vragen als:

  1. Maar ik heb toch geen advertising nodig om mijn doelgroep te bereiken?
  2. Gaat social media dan alleen maar om het inkopen van bereik?
  3. Wanneer heb ik welke advertising tactiek nodig om mijn doelstellingen te bereiken?
  4. Hoeveel budget heb ik nodig om mijn doelgroep te bereiken?
  5. Zou je eerder budget investeren in advertising of in content creatie?
  6. Zet je achter elke post of campagne advertising budget?
  7. Staat advertising wel aan? Want ik zie helemaal geen likes op mijn content (= verwarring tussen content tactieken, manieren van inkoop en doelstellingen van klant)
  8. Wat is het verschil tussen boosten en adverteren (Facebook)?
  9. Wat is geschikt advertentiemateriaal op social? Waarom kan ik niet gewoon een simpel plaatje gebruiken?
  10. Is social ook geschikt voor harde sales of om leads te genereren?
  11. Facebook is toch helemaal niet hip meer, waarom moet ik dat gebruiken?
  12. Een video laten maken is duur en tijdrovend, moet dat nou echt/ zijn er geen alternatieven?
  13. Wat is de Facebook Pixel en wat kan ik er mee?
  14. Welke uitingen zijn er binnen Facebook/Instagram en wanneer zet ik ze in?
  15. Hoe werkt het bieden binnen de platformen?
  16. Wat kan ik eigenlijk met Linkedin en is dit interessant voor mijn organisatie?
  17. Snapchat, wie kan ik daarmee bereiken?
  18. Hoe kan ik slim doelgroepen aanmaken voor mijn campagnes?
  19. … Laat weten welke vraag jij hebt.