Overzicht Events

Afternoon update: data driven creativity

Data, technologie en creativiteit. Het lijkt een pracht combinatie, maar wat betekent het eigenlijk? Kan slim gebruik van data tot meer leiden dan goede insights aan de ene kant en micro-optimalisatie aan de andere? Hoe belangrijk is technologie in dit verband? Hoe brief je je creatieve bureau, hoe verdeel je je budget? Hoe bepaal je succes?

Aan de hand van cases van onder meer Menzis, Mastercard/ Air Miles en Diageo komen deze, en flink wat andere vragen aan de orde.

Sprekers & talks

Pieter Meijer, PervormPieter Meijer, PervormCEO
Moderator
Everaldo van DoornEveraldo van DoornAlgemeen Directeur
Introductie: Data, technologie en creativiteit. Dromen of doen?
Ard Agteresch Ard Agteresch Communicatiespecialist bij MenzisSamenGezond
SamenGezond Slaapcampagne: Data-insights om van te dromen

Vanuit het inzicht dat 40% van alle Nederlanders slaapproblemen heeft, lanceerde Menzis SamenGezond onlangs een grote slaapcampagne. Doornvogel ontwikkelde samen met Menzis hiervoor een uitgebreide e-mailcampagne met uitgebreide profielverrijking en relevante segmentatie.

Martijn BolderdijkMartijn Bolderdijk FCB Amsterdam - Air Miles / Mastercard
Air Miles koppelcampagne. Sterk inzicht, data en creativiteit komen samen

Air Miles sparen doe je nu ook met je Mastercard in 196 landen! Je spaart automatisch Air Miles bij elke betaling met je creditcard van Mastercard in het buitenland.
De samenwerking met Mastercard, een fantastische toevoeging aan het bekendste spaarprogramma van Nederland. Toch hebben we een grote groep Air Miles spaarders in 2018 niet weten te bereiken met deze vernieuwde spaarpropositie.
De vraag aan het bureau. “Kunnen jullie ons helpen met de uitrol van een grootschalige multichannel aanpak die in de laatste 3 maanden van het jaar het aantal koppelingen significant kan doen stijgen?”

Phil VonkPhil Vonk FCB Amsterdam - Air Miles / Mastercard
Air Miles koppelcampagne. Sterk inzicht, data en creativiteit komen samen

Air Miles sparen doe je nu ook met je Mastercard in 196 landen! Je spaart automatisch Air Miles bij elke betaling met je creditcard van Mastercard in het buitenland.
De samenwerking met Mastercard, een fantastische toevoeging aan het bekendste spaarprogramma van Nederland. Toch hebben we een grote groep Air Miles spaarders in 2018 niet weten te bereiken met deze vernieuwde spaarpropositie.
De vraag aan het bureau. “Kunnen jullie ons helpen met de uitrol van een grootschalige multichannel aanpak die in de laatste 3 maanden van het jaar het aantal koppelingen significant kan doen stijgen?”

Bas RoozenBas Roozen E-Commerce Europe Direct To Shopper Manager - Diageo
Big data is het buzzword van de laatste jaren, maar laten we vooral ‘small data’ niet vergeten.

Ondernemen binnen een grote organisatie betekent dat je veel stakeholders tevreden moet stellen. Dat maakt het lastig om snel nieuwe creatieve ideeën te lanceren. Bas legt in uit hoe je met het juiste proces, en met behulp van de juiste data, tot een nieuw product kunt komen dat zichzelf intern verkoopt.