Overzicht Events

Afternoon Update: Data, Creativiteit en Videomarketing

Tijdens de tweede sessie dit jaar wordt de Commissie Creative concreet, we laten zien waar data, creativiteit op het gebied van videomarketing toe kunnen leiden en hoe je daar zelf mee aan de slag kunt. Data, technologie en creativiteit, het blijft een lastige maar prachtige combinatie. Vragen die aanbod kunnen komen zijn: Hoe brief je agencies in dit data driven tijdperk in om zo goed mogelijk gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden? Wat is de juiste combinatie tussen tech en creativity om de juiste audiences op het juiste moment de juiste boodschap te laten zien?

Aanmelden kan via onderstaand formulier. Heb je vragen over de afternoon update? Mail martinavanmiddelkoop@ddma.nl.

Sprekers & talks

Jeroen DoucetJeroen DoucetChief Strategy Officer @ Ex Machina Group
Shoppable video, de volgende fase in online shopping

Online shopping is een vrij functionele aangelegenheid: de consument zoekt een product, oriënteert zich online, maakt een keuze en plaatst een bestelling. Maar wat gebeurt er als je online shopping als entertainment gaat zien? Als je je video en interactie gaat gebruiken om consumenten te inspireren en te verleiden tot een aankoop? Grote spelers als Amazon en vooral Alibaba zetten hier vol op in, net als een aantal goed gefinancierde start ups. Jeroen Doucet laat zien wat er internationaal gebeurt en welke kansen er liggen voor Nederlandse merken, retailers en media.

Martijn Koek Martijn Koek Marketing & Tech Strategy - Founder @ Beeldr
Data Driven Interactive Video

Hoe breng je personalisatie op een hoger level? Videomarketing is the Big Thing! Door data en video te combineren is het mogelijk om veel mooie en persoonlijke videobeeldcreaties te maken. En met persoonlijke video’s bereik je een groter publiek. Martijn Koek zal aan de hand van een aantal cases laten zien dat hoe meer data je hebt, hoe anders de video kan worden. De kracht van de combinatie tussen data en video.

Sytse KooistraSytse KooistraStrategy Director @ Isobar
Data en creativiteit: de grootste vijanden, of beste vrienden?

Creatie en data kunnen soms de grootste vijanden lijken, maar het kunnen ook juist beste vrienden zijn... zolang je er maar op de juiste manier mee omgaat. In de presentatie zal Sytse voorbeelden laten zien over deze twee werelden en zal verder besproken worden hoe ongeschreven regels over digitale content als 'hoe korter, hoe beter' al vele discussies heeft opgeleverd.