- Dit evenement is voorbij.
Wat gaan we doen op 11 april?
Het Nationaal Fonds tegen Kanker (NFtK) zet zich in voor een ‘Langer Beter Leven’ voor mensen met kanker. Dit fonds is een relatief kleine, misschien zelfs onbekende, organisatie. Tijdens deze sessie willen we laten zien wat ze met weinig mensen hebben bereikt. Het NFtK is samen met Whooz op zoek gegaan naar een effectieve manier om nieuwe, jongere donateurs te werven. De huidige donateurs waren heel oud en ze hadden last van groeiende kosten en retourzendingen op adressen. Het doel was om jongere donateurs te vinden die meer wilden geven.
De data van het NFtK is gecombineerd met kwalitatieve data van Nederlandse huishoudens. Whooz heeft een model gebouwd en gekeken naar verschillende variabelen om voorspellen welk type huishouden de meeste kans heeft om donateur te worden. Daarnaast hebben ze ook onderzocht of het geefgedrag van de donateur voorspeld kon worden. Tijdens deze Member Meetup gaan Lon Claassen (NFtK), Maaike Jorink (Whooz) en Jan Louwris (Whooz) uitgebreid op de case en het gebruikte model in. Welke segmentaties zijn gehanteerd? Wat waren de learnings? Alles komt tijdens deze sessie aan bod.
Aan het einde van de sessie is er ruimte voor vragen en het uitwisselen van ervaringen en uitdagingen. Ben je er ook bij?
DDMA Member Meetup
DDMA organiseert voor databasemarketeers drie keer per jaar een (online) Member Meetup. Deze bijeenkomsten staan in het teken van onderlinge kennisdeling en zijn uitsluitend voor databasemarketeers die werkzaam zijn bij DDMA non-profit leden.
Werk je bij een non-profit organisatie en zou je graag uitgenodigd willen worden voor deze sessie? Stuur een email naar Lieke Wesselius via liekewesselius@ddma.nl.
Sprekers
Lon Claassen van Het Nationaal Fonds Tegen Kanker was op zoek naar een effectieve manier om nieuwe donateurs te werven. Hij had veel heel oude mensen en wilde wat meer verjongen, had last van groeiende kosten en retouren op adressen. Ook wilde hij graag donateurs die net iets meer wilde geven. Hij ging samen met Whooz op zoek naar een oplossing en dit proces wil hij graag openlijk delen met collega’s van andere goede doelen.
Nieuwe manier van aanmelden
Voor deze Member Meetup vragen wij voortaan voor het aanmelden gebruik te maken van je persoonlijke login als DDMA-lid. Na het inloggen op jouw account kan je met de vooraf ingevulde gegevens met één klik op de knop aanmelden voor dit evenement.
- Ben je lid en wil je inloggen klik op onderstaande gele login knop.
- Ben je lid maar heb je nog geen account? Vraag dan hier jouw DDMA-account aan.
- Ben je nog geen lid en wil je meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over het lidmaatschap.