Spring naar content
Laden Evenementen

De Drie Pijlers van Wendbare Marketing: Data Fundamentals, Hyperpersonalisatie & Marketing operations

Met een solide datafundament maak je personalisatie mogelijk. Met een duidelijke operationele structuur is personalisatie op schaal goed mogelijk. Voeg wendbare en gecontroleerde processen toe via marketing operations en de tevredenheid en medewerkers gaan stijgen. 

Data Fundament

Terwijl alles om ons heen snel veranderd, loont het om stil te staan bij wat de komende jaren juist niet zal veranderen: het datafundament. Maar wat verstaan we daar eigenlijk precies onder?  

Hyperpersonalisatie

(Hyper) Personalisatie is hot. Eigenlijk is dat al jaren zo maar de consument eist steeds meer en door de AI-ontwikkeling zien we de bottleneck van content creatie verdwijnen. Hoe kunnen we slim gebruik maken van data, tooling en kennis om zoveel mogelijk interacties te personaliseren zonder de controle volledig te verliezen? En wat moeten we hiervoor aanpassen in de organisatie?   

Marketing Operations

Marketing Operations omvat alle functies van je marketingorganisatie die ervoor zorgen dat deze efficiënt en consistent draait. Het stelt je in staat snel, gecontroleerd en samenwerkend te ontwikkelen, en zo prestaties en betrouwbaarheid te leveren. Snelheid, wendbaarheid en gecontroleerd zijn een aantal steekwoorden die steeds belangrijker worden in de geautomatiseerde wereld.

Wat kun je verwachten?

Een dag vol inspirerende praktijkcases, de visie van DDMA op actuele ontwikkelingen en concrete handvatten om mee aan de slag te gaan. Naast theorie krijg je ook échte ervaringen mee van organisaties die data, technologie en klantgerichtheid met elkaar weten te verbinden. We verkennen waar de kansen liggen, waar organisaties mee worstelen en hoe jij het verschil kunt maken binnen jouw organisatie. 

Voor wie?

Voor marketingprofessionals, data-specialisten, operationeel managers en iedereen die zijn of haar organisatie toekomstbestendig wil maken – met data, personalisatie en operationele slagkracht als fundament. 

Marketing Data Fundamentals 10.15 – 11.50 uur

  • Landschap & Uitdagingen | DDMA & Springbok Agency – Liridon Betja 
  • DDMA & Google – Hedwich de Groot | Nieuwe updates vanuit Apple tracking (WWDC’25) en wat dat betekent voor je data verzameling 
  • Saptak Bose – Volvo | Unlocking Deeper Value: Our Journey with Value-Based Bidding

Lunch 11.50 – 12.45

  • Lunch inclusief in ticketprijs

Hyperpersonalisatie 12:45 – 14:15 uur

  • Landschap & Uitdagingen | DDMA, Odido & GX (part of Happy Horizon) – Jeffrey Ploeg & Guus Rutten | Op weg naar hyperpersonalisatie
  • Achmea – Jeroen Hillemans | First-party data in de praktijk. 
  • Artefact – Sebastian Schirber | Personalization Without Personal Data: Transforming Digital Interaction 

Pauze 14:15 – 14:45 uur

Marketing Operations

  • Landschap & Uitdagingen | DDMA & TDA Group – Fred van Westerop | Effectief, kwalitatief en schaalbaar organiseren 
  • Martech Tribe – Frans Riemersma | From Technology-First To Customer-First
  • Maqqie – Loes Meys | Unlocking Growth: the Parkmobile (B2C) and Maqqie (B2B) case 
      

Borrel en netwerk 16:30 – 17:30 uur

  • Inclusief drankjes en hapjes in ticketprijs

Sprekers

Sebastian Schirber

Partner Data & AI at Artefact

How do you create meaningful, tailored customer experiences when you have little or no data about your audience? In this eye-opening presentation, Sebastian explores innovative strategies and technologies that personalize digital journeys as they happen—without relying on profiles, cookies, or historical data.

Discover how guided interactions, conversational interfaces, configurators, and real-time behavior signals can transform websites, e-commerce, and service platforms into adaptive, customer-centric environments.

Frans Riemersma

Founder at Martech Tribe

Wat als je één skill leert waarmee je je bedrijf én carrière toekomstbestendig maakt? Die skill bestaat namelijk. 

AI maakt technologie toegankelijker dan ooit. Iedereen kan tegenwoordig apps en agents bouwen – zonder programmeerkennis. Noem het vibe-coding. 

Maar wat betekent dat voor bedrijven – en voor jou? 

Ons onderzoek laat zien: wie écht waarde wil creëren, begint bij de klant. Daarna volgt het proces. Pas als laatste komt de technologie. 

Dat is de kern van een Customer-First aanpak. Een vaardigheid die jouw carrière én je organisatie toekomstbestendig maakt. 

In deze presentatie leer je hoe je razendsnel van klantvraag naar proces en passende technologie komt. 

Loes Meys

CMO/CCO/CRO

In today’s fast-moving business landscape, scaling growth efficiently requires more than just great ideas—it demands the right structure behind your marketing efforts. In this presentation, former CMO and CCO Loes Meys shares real-life examples of how to build and optimize marketing operations for two very different companies: Parkmobile (a B2C mobility platform) and Maqqie (a fast-growing B2B work platform). 

You’ll get a behind-the-scenes look at how she aligned data, tools, people, and processes to create a foundation for scalable marketing. From selecting and integrating the right tech stack, to building collaboration between departmenets, to structuring teams and workflows that actually work—hear about the wins, the challenges, and the lessons learned. 

Whether you’re just starting to build your marketing operations function or looking to take your current setup to the next level, this session will offer practical insights and actionable takeaways you can apply immediately. 

Jeroen Hillemans

Lead decisioning architect at FBTO & Centraal Beheer bij Achmea
In deze presentatie ontdek je hoe Achmea personalisatie toepast om klantinteracties te optimaliseren en de klantbeleving te verbeteren. We delen inzichten over hoe we AI en data gedreven modellen inzetten om gerichte communicatie te creëren die aansluit bij de behoeften van onze klanten.

Je leert hoe we prioriteitsalgoritmen ontwikkelen die niet alleen bepalen welke boodschap aan welke klant wordt gepresenteerd, maar ook hoe we de balans vinden tussen gepersonaliseerde benaderingen en meetbare resultaten. We bespreken de uitdagingen die hiermee gepaard gaan en hoe we deze aanpakken om waardevolle inzichten te verkrijgen zonder de relevantie te verliezen.

Daarnaast geven we een blik op de toekomst van personalisatie binnen Achmea. Ontdek hoe we onze modellen verder willen ontwikkelen om niet alleen engagement, maar ook daadwerkelijke conversie te optimaliseren. Deze sessie biedt je praktische inzichten en inspiratie om de mogelijkheden van personalisatie in jouw eigen werk te benutten en de impact op klantrelaties te maximaliseren.

Saptak Bose

Global Adtech Lead at Volvo Cars

Value-Based Bidding is quickly transforming our marketing, delivering significant ROI. However, while there are immense strategic benefits, organizations also need to address the complexity of it and the challenges that come with internal stakeholder management to ensure success with a project of this order. This presentation will cover facets of our journey with VBB at Volvo Cars and hopefully shed some light on the success we’ve driven with it amidst the complex setup. 

Fred van Westerop

Business development director at TDA group

Guus Rutten

Managing Director Data Services | GX (part of Happy Horizon)

Hedwich de Groot

Audience and Measurement Specialist NE at Google

Jeffrey Ploeg

Senior Data Product Manager bij Odido

Liridon Bejta

Data Strategy | Teamlead Data bij Springbok Agency

Tickets

Bestel hieronder je ticket(s), DDMA leden kunnen zich gratis aanmelden. Liever een ticket op factuur bestellen? Stuur dan een mailtje naar info@ddma.nl.

Praktische informatie

10 juli @ 10:15 16:30

Inloop vanaf 09:45 uur en een aansluitende borrel tot 17:30 uur!

Google

Claude Debussylaan 34
Amsterdam, 1082 MD
+ Google Maps

Vorm:
Fysiek

Prijs:
DDMA-leden: GRATIS
Niet-leden: € 150 (excl. BTW)

Taal:
Nederlands

Deel dit evenement

Login in om je gegevens automatisch in te vullen.

Login