
Het interactieve dashboard biedt social advertisingspecialisten een zee aan relevante cijfers en metrics over hun campagnes op LinkedIn, Meta, Pinterest, Snapchat, TikTok en Reddit. De cijfers zijn per platform, sector en campagnedoelstelling te bekijken. De DDMA Commissie Social Media duidt de grootste trends en ontwikkelingen op het gebied van social advertising, gebaseerd op de data uit het dashboard.
Programma
Op 4 november gaan we in op de belangrijkste inzichten, trends en ontwikkelingen die uit de data zijn voortgekomen. Uiteraard zal er een demonstratie worden gegeven van het dashboard en er wordt een presentatie gegeven over hoe het dashboard daadwerkelijk in de praktijk wordt gebruikt. Tussendoor is er voldoende ruimte voor het stellen van vragen en discussie. Dit allemaal onder leiding van moderator Wikash Tahloe. Na afloop is een netwerkborrel.
14.45 – 15.00 uur – Inloop
15.00 uur – Start programma
- Ontvangst en introductie door Wikash Tahloe (YouTube & DDMA Commissie Social Media)
- Update over de belangrijkste wijzigingen van het dashboard
- Duopresentatie Joris Mulders (KLM) en Cesar Swart (Philips) over de toepassing van het dashboard, de belangrijkste inzichten en conclusies
- Presentatie over het gebruik van het dashboard in de praktijk
- Vragen en discussie
- Netwerkborrel
18.00 uur – Einde programma
Over de benchmark
De DDMA Social Advertising Benchmark is een onafhankelijk initiatief van DDMA en de DDMA Commissie Social Media. Deze benchmark biedt inzichten in de Nederlandse social advertising industrie door campagnes op platforms zoals LinkedIn, Meta, Pinterest, Snapchat, TikTok en Reddit te analyseren. Het doel van de benchmark is om specialisten in social advertising te ondersteunen bij het verbeteren van hun campagneprestaties.
De benchmark bestaat uit cijfers van 2021 tot en met de eerste helft van 2024 die inzichtelijk zijn gemaakt via het interactieve dashboard. De data is aangeleverd door bureaus: Accenture Song, A Bigger Circle, Abovo Maxlead, Artefact, Draft Digital, Doublesmart, Goldfizh, Happy Horizon, iO, KINESSO, Maatwerk Online, MondoMarketing, Netprofiler, ODIV, OMD, PHD, SDIM, WeConnect en WIJ Special Media.
Toegang tot het dashboard
Leden van DDMA en bureaus die data aanleveren hebben altijd toegang tot het dashboard. Is jouw organisatie (nog) geen lid van DDMA, maar ben je wel aanwezig bij deze Industry Meetup? Dan krijg je tijdelijk toegang tot het dashboard (in de maand november en december).
Adformatie is mediapartner van de DDMA Social Advertising Benchmark 2025
Adformatie en DDMA streven ernaar om hun doelgroepen op het gebied van social advertising te voorzien van kennis, nieuws en informatie over de meest recente ontwikkelingen. Adformatie en DDMA bundelen daarom voor het derde jaar hun krachten voor de DDMA Social Advertising Benchmark 2025.

Aanmelden evenement
Login in om je gegevens automatisch in te vullen.