- Dit evenement is voorbij.
Tijdens deze Digital Talk gaat Nanda Appelman, Market Insights Specialist bij DDMA, uitgebreid in op de resultaten van de DDMA Privacy Monitor 2023, die jij vervolgens direct kunt toepassen op je marketingpraktijk.
Wat gaan we doen?
De DDMA Privacy Monitor 2023 bevat resultaten uit 2 onderzoeken. Als eerste de Global Privacy Monitor 2022, een in opdracht van GDMA (de koepelorganisatie van DDMA) uitgevoerd kwantitatief onderzoek onder ruim 20.000 respondenten uit 16 landen, waaronder Nederland. Dit onderzoek geeft in cijfers weer hoe consumenten denken over privacy en het delen van persoonsgegevens. Het tweede onderzoek is een kwalitatief onderzoek dat we in samenwerking met onderzoeksbureau CO-efficiënt hebben uitgevoerd door in gesprek te gaan met consumenten over deze thema’s in de vorm van focusgroepen.
De combinatie van deze onderzoeken geven verdieping en duidelijkheid aan begrippen als privacy, vertrouwen, controle en transparantie. Zo hebben we nu een duidelijk beeld van de kennis, houding en gedrag van Nederlandse consumenten op het gebied van online privacy en het delen van persoonsgegevens. Onmisbare kennis voor iedere marketeer, dataspecialist en jurist.
Spreker
Deze presentatie zal gaan over recent gepubliceerd onderzoek dat heeft aangetoond dat consumenten een voorspelbare afweging maken wanneer en waarom zij hun data delen met organisaties. Daarnaast laten lopende vervolgstudies zien dat organisaties zich positief kunnen onderscheiden door hun privacy-inspanningen te promoten en zich door middel van differential privacy intern (beter) kunnen organiseren door vooraf regels vast te stellen met wat kan en mag met consumentendata.