Spring naar content
Laden Evenementen

Wat kun je verwachten?

Geen kennismarathon met een reeks presentaties, maar één inspirerende hands-on workshop  waarin je zelf aan de slag gaat. Samen met andere deelnemers werk je met de unieke AI-cards: een praktisch hulpmiddel om processen opnieuw in kaart te brengen en te ontdekken waar en hoe AI écht waarde toevoegt. Je kijkt verder dan tools en leert denken in taken, rollen en samenhang. 

De sessie is intensief en praktisch, met veel ruimte voor uitwisseling van ideeën. Na afloop is er tijd voor reflectie en een goed gesprek, gevolgd door een borrel waar je vakgenoten ontmoet en ervaringen kunt delen. 

Programma

  • 15:15 Inloop 
  • 15:30 Inspiratiesessie en workshop: AI en organisatieverandering (90 min) 
  • 17:00 Reflectie en gesprek met de zaal 
  • 17:15 tot 18:00 Borrel en netwerken 

Over de workshop

AI verandert het marketingvak razendsnel, maar de echte impact moet nog komen. Die zit niet in losse tools of taakoptimalisaties, maar in hoe werk wordt georganiseerd. Rollen, teams en processen zullen razendsnel veranderen. Denk aan teams die ondersteund worden door tientallen AI-assistenten en processen waarin mensen waarde toevoegen daar waar dat het meest effectief is. 

In deze workshop onderzoek je hoe AI een bestaand bedrijfsproces fundamenteel kan verbeteren en wat dat betekent voor de manier waarop je bedrijf of afdeling functioneert. Je werkt aan een herkenbare en realistische case en ontwikkelt een met AI geoptimaliseerd proces dat laat zien hoe werk slimmer en effectiever kan worden ingericht. 

Wat ga je doen?

  • werken aan een realistische en herkenbare case 
  • knelpunten en kansen in processen identificeren 
  • bepalen waar en hoe AI waarde toevoegt en waar mensen cruciaal blijven 
  • een nieuw proces ontwerpen met behulp van de unieke AI-cards 
  • de ethische keuzes in je ontwerp bespreken 

Wat leer je?

  • inzicht krijgen in wat AI wel en niet kan, zodat je betere beslissingen kunt nemen 
  • bepalen welke processtappen zich lenen voor automatisering en waar menselijke inzet cruciaal blijft 
  • leren hoe je processen opnieuw ontwerpt en zo de rol van AI effectief positioneert 

Over DDMA Perspectives

In een vakgebied dat continu in beweging is, is het belangrijk om soms juist stil te staan. Niet bij wat je al weet, maar bij wat eraan komt. DDMA Perspectives is dé plek voor inspiratie, verdieping en ontmoeting – speciaal voor en met onze leden. Elk kwartaal een nieuwe editie, met verrassende sprekers en actuele thema’s. 


Hosts

Maarten Mantje

Founder | The Only Constant (commissievoorzitter)

Brenda van den Berg

Marketingmanager bij KPN

Alexander Oude Elferink

Senior Data Scientist | Odido

Didric van den Borne

Creative Director bij Merkle Nederland

Meld je aan voor dit evenement met jouw DDMA-account

Dit event is uitsluitend bij te wonen door DDMA-leden. Leden kunnen zich aanmelden via hun persoonlijke DDMA-login.

  • Ben je lid en wil je inloggen? Klik op onderstaande gele login knop. Het aanmeldformulier wordt na het inloggen vooraf ingevuld met je gegevens die al in jouw account staan geregistreerd.
  • Ben je lid maar heb je nog geen account? Vraag dan hier jouw DDMA-account aan.
  • Ben je nog geen lid en wil je meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over het lidmaatschap.

Praktische informatie

11 december @ 15:30 18:00

DDMA-kantoor

Wg-Plein 185, 1054 SC
Amsterdam,
+ Google Maps

Exclusief voor DDMA-leden

Gratis

Deel dit evenement

Dit evenement is alleen voor leden.

Login