- Dit evenement is voorbij.
Onder Data Collaboration verstaat men doorgaans het proces van het verzamelen en delen van gegevens uit verschillende bronnen. Data collaboration-initiatieven ontstaan meestal vanuit het principe van privacy-by-design. Zeker in navolging van het verdwijnen van third-party cookies is Data Collaboration dus zeer interessant.
Wat gaan we doen?
Na een korte introductie starten we met een overzicht van diverse mogelijkheden van Data Collaboration-methoden, zoals Data Clean Rooms en Google Cloud (Datashare), maar ook andere alternatieven. Deze methoden zijn ontstaan vanuit een behoefte uit de markt om op een privacy-vriendelijke manier data te delen ten behoeve van measurement, activatie en andere commerciële doeleinden.
Daarnaast gaan we in op de juridische achtergrond: waar moet je op letten om te achterhalen of een clean room daadwerkelijk ‘clean’ is. We bespreken de systematiek. Wat belooft deze op te lossen? Klopt dit? Wanneer wordt het spannend?
Om de theorie tot leven te brengen staan er ook een aantal klantcases van onder meer Habu, Infosum en Digital Audience op het programma uit verschillende sectoren. Denk aan: een retail media partij, een publisher of adverteerder.
We eindigen met een paneldiscussie en een Q&A met het publiek.
In het kort krijg je dus antwoord op de volgende vragen:
- Hoe kan ik anoniem en geaggregeerde data delen en gebruiken? Waar moet ik rekening houden vanuit privacy- en compliance-perspectief?
- Wat is een ‘Data Clean Room’ en hoe werkt dit precies? Wat zijn andere mogelijkheden om data te delen?
- Waarvoor kan ik een ‘Data Clean Room’ en andere alternatieven gebruiken en waarom is dit interessant?
- Welke succesvolle ‘Data Collaboration’ voorbeelden op het gebied van measurement en activatie zijn er wat kan ik ervan leren?
Doelgroep
Deze Morning Update is voor iedereen die zich bezighoudt met hoe en op welke manier je innovatief data kunt delen. De sessie is geschikt voor zowel marketeers en data officers, als compliance specialisten. Zolang je maar op zoekt bent naar mogelijkheden om op een juiste manier om te gaan met de data en privacy van klanten.
Programma en sprekers
We schetsen een overzicht van diverse mogelijkheden van Data Collaboration-methoden, zoals Clean Rooms en Google Cloud (Datashare), maar ook andere alternatieven. Deze methoden zijn ontstaan vanuit een behoefte uit de markt om op een privacy-vriendelijke manier data te delen ten behoeve van measurement, activatie en andere commerciële doeleinden. Daarnaast gaan we in op de juridische achtergrond: waar moet je op letten om te achterhalen of een Clean Room daadwerkelijk ‘clean’ is. We bespreken de systematiek. Wat belooft deze op te lossen? Klopt dit? Wanneer wordt het spannend?
We schetsen een overzicht van diverse mogelijkheden van Data Collaboration-methoden, zoals Clean Rooms en Google Cloud (Datashare), maar ook andere alternatieven. Deze methoden zijn ontstaan vanuit een behoefte uit de markt om op een privacy-vriendelijke manier data te delen ten behoeve van measurement, activatie en andere commerciële doeleinden. Daarnaast gaan we in op de juridische achtergrond: waar moet je op letten om te achterhalen of een Clean Room daadwerkelijk ‘clean’ is. We bespreken de systematiek. Wat belooft deze op te lossen? Klopt dit? Wanneer wordt het spannend?
Habu en ASICS bespreken hun samenwerking in het aanpassen aan het huidige, nieuwe klimaat van gedecentraliseerde marketingdata. Tegenwoordig verplaatst de measurement zich naar ‘clean rooms’ en worden belangrijke conversiesignalen verspreid over verschillende cloud warehouses, waardoor het steeds uitdagender wordt voor merken om zaken als cross-channel frequentie, incrementality en meer uit te voeren en bij te houden.
Toenemend bewustzijn bij consumenten, de afschaffing van third-party cookies en privacyregelgeving zijn slechts drie van de vele uitdagingen waar data-gedreven marketeers mee te maken hebben in een uitdagend economisch klimaat.
Als gevolg hiervan evolueert de branche en zijn er nieuwe technologieën en termen opgedoken, zoals data clean rooms en data collaboration platformen. Maar niet alle oplossingen op de markt zijn gelijk, noch zijn ze allemaal geschikt voor het beoogde doel.
In deze sessie duikt Daan Onland, Directeur Sales bij InfoSum, in het belang van data collaboration, de principes en onderliggende Privacy Enhancing Technologies (PET’s) die de kerncomponenten vormen van een veilige data clean room, en bespreekt ook de verschillende soorten clean rooms die beschikbaar zijn.
Op basis van verschillende belangrijke use cases leer je tijdens deze sessie hoe je in deze tijd waarde kunt ontsluiten via een clean room. Deze use cases omvatten diepgaande inzichten over die je kunt gebruiken om gemakkelijk datasets van belangrijke klanten en prospects te matchen, om zo de meest relevante en impactvolle doelgroepen te identificeren, snel doelgroepen te activeren via directe en programmatic partners. En om ook de werkelijke incrementaliteit meten en de prestaties van de doelgroep verifiëren.
Als deelnemer ga je ontdekken hoe je bedrijfsdoelstellingen kunt behalen via data collaboration, zonder de privacy van je klanten in gevaar te brengen of de beveiliging van data in gevaar te brengen.
Hoe Data Collaboration een nieuwe dynamiek kan bieden tussen merken en mediabeheerders om de relevantie van communicatie en klantbeleving voor bestaande klanten te vergroten, en dit als blauwdruk te gebruiken om nieuwe klanten te targeten.