- Dit evenement is voorbij.
Programma
Deze masterclass biedt een diepgaande juridische blik op de meest actuele onderwerpen in privacy en AI voor de social advertising-industrie. Het programma ziet er als volgt uit:
- Introductie: We bespreken actuele risico’s van social media, zoals de macht van grote platformen en de invloed op kinderen.
- First-party data en social advertising: We duiken in de regels voor retargeting via Custom Audiences, het gebruik van bijzondere persoonsgegevens, en hyper-personalisatie met first-party data. Ook kijken we naar het besluit van Chrome om third-party cookies voorlopig te behouden.
- Nieuwe platformregels: De Digital Services Act geldt sinds februari 2024 voor meer online diensten. We onderzoeken Meta’s ‘consent or pay’-model en de nieuwste onderzoeken hieromtrent.
- Auteursrecht en AI: We behandelen de tekst- en data-mining exceptie in de Europese copyrightwetgeving, de AI Act, en de impact op influencermarketing.
- Cookiebanners en nudging: We geven advies over cookiebanners en bespreken een recente boete van de Autoriteit Persoonsgegevens aan een drogisterijketen.
Voorbereiding
Om je optimaal voor te bereiden voor deze masterclass vragen we je om een aantal video’s te bekijken. In de video’s gaan we in op een aantal basiselementen de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Op deze manier is de masterclass goed te volgen. Na je aanmelding ontvang jij de video’s binnen een aantal werkdagen in je mailbox.
Heb je een praktijkvoorbeeld?
Uiteraard brengen we de bovenstaande theorie tot leven en dat willen we doen met voorbeelden uit jouw eigen marketingpraktijk, zodat je de opgedane kennis direct kan toepassen. We vragen je daarom voorafgaand aan de masterclass een praktijkvoorbeeld aan te leveren, zodat we die in het programma kunnen verwerken – indien gewenst anoniem.
Certificaat
Na deelname ontvang je een naslagwerk om alles nog eens rustig door te lezen en jezelf voor te bereiden op een beknopte toets. Bij het succesvol doorlopen hiervan, ontvang je een certificaat die je aan je CV en LinkedIn toe kunt voegen.
Doelgroep: Online/digital marketeers, fondsenwervers, dataspecialisten, juristen.