Spring naar content
Laden Evenementen

De manier waarop consumenten online naar informatie zoeken, is in rap tempo aan het veranderen. Waar Google jarenlang dé plek was om informatie te vinden, zien we nu een duidelijke verschuiving: vooral jongere generaties zoeken steeds vaker via socialmediaplatformen zoals TikTok en YouTube. 

De grenzen tussen Search en Social vervagen. Voor marketeers is het daarom essentieel om deze kanalen niet (meer) los van elkaar te benaderen, maar geïntegreerd in te zetten binnen een bredere digitale strategie. Hoe speel je hier slim op in? Wat werkt wel – en wat juist niet?  

Tijdens deze DDMA Afternoon Update op donderdag 30 oktober om 14:30 uur neemt moderator Bianca Bergshoeff je samen met experts mee in de wereld van social search. Sprekers van KPN, ING, DEPT en TikTok delen hun inzichten, ervaringen en praktische tips om beter zichtbaar te worden via deze zoekkanalen, en laten zien hoe je deze ontwikkeling slim kunt integreren binnen je mediateams. Hoe zorg je voor een gezamenlijke aanpak?

Presentatie TikTok
Van scroll naar search: hoe TikTok het nieuwe zoekgedrag vormgeeft.

Hoe verandert TikTok de manier waarop mensen zoeken naar informatie? In deze presentatie zoom ik in op de opkomst van social search en duiken we in het veranderende zoekgedrag van jongere generaties en wat dit betekent voor jouw merk. Wat werkt wel, en wat vooral niet, op TikTok als zoekmachine? Ontdek praktische inzichten en strategieën om jouw merk zichtbaar en relevant te maken in dit snel veranderde landschap. 

Presentatie KPN & ING

Jelle Hoenderdos (ING) en Robert Rooijakkers (KPN) zullen in hun presentatie dieper ingaan op wat er allemaal bij komt kijken om binnen een grote corporate omgeving voldoende draagvlak te creëren om in te spelen op de ontwikkelingen binnen Social Search. Dit vraagt vaak een andere/nieuwe aanpak en ook het sturen op andere/nieuwe KPI’s. 

Programma

  • 14:15 – 14:30: Inloop 
  • 14:30 – 14:40: Welkom & Introductie 
  • 14:40 – 15:05: Presentatie TikTok 
  • 15:05 – 15:30: Presentatie DEPT
  • 15:30 – 15:50: Presentatie KPN & ING
  • 15:50 – 16:15: Paneldiscussie (HEMA, VaynerMedia, YouTube) 
  • 16:15 – 16:30: Wrap-up + afsluitende Q&A met publiek 
  • 16:30 – 17:30: Borrel 

Deze Afternoon Update is een initiatief van de Commissie Search en Social Media.

Else Luisman

Sales Lead NL bij TikTok

Robert Rooijakkers

SEO Manager bij KPN

Jelle Hoenderdos

SEO Specialist bij ING Nederland

Bianca Bergshoeff

Paid Social Specialist & Lead Social Advertising + Senior SEA bij Maatwerk Online

Praktische informatie

30 oktober @ 14:30 17:30

DDMA-kantoor

Wg-Plein 185, 1054 SC
Amsterdam,
+ Google Maps

Gratis voor leden
Niet-leden: €100,- ex. BTW

Inclusief borrel

Deel dit evenement

Login in om je gegevens automatisch in te vullen.

Login