Spring naar content
Laden Evenementen

De manier waarop consumenten online naar informatie zoeken, is in rap tempo aan het veranderen. Waar Google jarenlang dé plek was om informatie te vinden, zien we nu een duidelijke verschuiving: vooral jongere generaties zoeken steeds vaker via socialmediaplatformen zoals TikTok en YouTube. 

De grenzen tussen Search en Social vervagen. Voor marketeers is het daarom essentieel om deze kanalen niet (meer) los van elkaar te benaderen, maar geïntegreerd in te zetten binnen een bredere digitale strategie. Hoe speel je hier slim op in? Wat werkt wel – en wat juist niet?  

Tijdens deze DDMA Afternoon Update op donderdag 30 oktober om 14:30 uur neemt moderator Bianca Bergshoeff je samen met experts mee in de wereld van social search. Sprekers van KPN, ING, DEPT en TikTok delen hun inzichten, ervaringen en praktische tips om beter zichtbaar te worden via deze zoekkanalen, en laten zien hoe je deze ontwikkeling slim kunt integreren binnen je mediateams. Hoe zorg je voor een gezamenlijke aanpak?

Presentatie TikTok
Van scroll naar search: hoe TikTok het nieuwe zoekgedrag vormgeeft

Hoe verandert TikTok de manier waarop mensen zoeken naar informatie? In deze presentatie zoom ik in op de opkomst van social search en duiken we in het veranderende zoekgedrag van jongere generaties en wat dit betekent voor jouw merk. Wat werkt wel, en wat vooral niet, op TikTok als zoekmachine? Ontdek praktische inzichten en strategieën om jouw merk zichtbaar en relevant te maken in dit snel veranderde landschap. 

Presentatie DEPT
Hoe in te spelen op de groei van Social Search en AI zoekmachines

Consumenten vertrouwen niet langer alleen op de standaard zoekmachine. Ze zoeken actief naar wat ze willen, waar ze het willen. De groei van Social Search en AI-zoekmachines maakt het voor bedrijven lastiger om trends te identificeren en hierop in te spelen. Dit is cruciaal om relevant te blijven voor de consument, juist in een tijd waarin relevantie extreem belangrijk is. In zijn presentatie laat Thom zien wat je als organisatie kunt doen om inzicht te krijgen in de meest recente en relevante trends, zodat je die als leidraad kunt gebruiken voor je contentstrategie.

Presentatie KPN & ING
Draagvlak creëren voor Social Search binnen corporates: nieuwe aanpak en KPI’s

Jelle Hoenderdos (ING) en Robert Rooijakkers (KPN) zullen in hun presentatie dieper ingaan op wat er allemaal bij komt kijken om binnen een grote corporate omgeving voldoende draagvlak te creëren om in te spelen op de ontwikkelingen binnen Social Search. Dit vraagt vaak een andere/nieuwe aanpak en ook het sturen op andere/nieuwe KPI’s. 

Programma

  • 14:15 – 14:30: Inloop 
  • 14:30 – 14:40: Welkom & Introductie 
  • 14:40 – 15:05: Presentatie TikTok 
  • 15:05 – 15:30: Presentatie DEPT
  • 15:30 – 15:50: Presentatie KPN & ING
  • 15:50 – 16:15: Paneldiscussie (HEMA, VaynerMedia, YouTube) 
  • 16:15 – 16:30: Wrap-up + afsluitende Q&A met publiek 
  • 16:30 – 17:30: Borrel 

Deze Afternoon Update is een initiatief van de Commissie Search en Social Media.

Else Luisman

Sales Lead NL bij TikTok

Thom Kloet

VP Media & Partner bij Dept

Robert Rooijakkers

SEO Manager bij KPN

Jelle Hoenderdos

SEO Specialist bij ING Nederland

Bianca Bergshoeff

Paid Social Specialist & Lead Social Advertising + Senior SEA bij Maatwerk Online

Dionne van Dijk

Head of Social Advertising bij Accenture Song (voorzitter)

Praktische informatie

30 oktober @ 14:30 17:30

DDMA-kantoor

Wg-Plein 185, 1054 SC
Amsterdam,
+ Google Maps

Gratis voor leden
Niet-leden: €100,- ex. BTW

Inclusief borrel

Let op: er zijn maximaal 40 plaatsen beschikbaar. Wees er dus snel bij.

Deel dit evenement

Login in om je gegevens automatisch in te vullen.

Login