
DDMA is trotse kennispartner van Data Expo en verzorgt zes lezingen over verantwoord en effectief datagebruik, met onder meer een juridische sessie op beide dagen. Laat je inspireren en krijg praktische handvatten voor jouw datagedreven organisatie.
Waarom je erbij moet zijn
- Ontdek slimme tools en technologieën die jouw dataprojecten versnellen.
- Vergroot je kennis over datagebruik, AI en digitalisering.
- Netwerk met duizenden professionals en potentiële partners.
Tickets zijn nu verkrijgbaar – helemaal gratis!
Sprekers 10 september
Rechters over Google Tag Manager en TC-string: bedrijven zitten klem tussen cookiewet en consent-paradox
12.30 – 13.00 uur
Het cookieregime is vastgelopen: je hebt toestemming nodig om toestemming op te slaan. Recente uitspraken over Google Fonts, Google Tag Manager en TC-strings tonen de absurditeit van regels die niet meer passen bij moderne technologie. Ontdek waar de cookie-uitzonderingen op toestemming stranden en waarom het tijd is voor modernisering.
Van Adolescentie naar Volwassenheid: Bouwstenen voor Datagedreven Marketing
13:15 – 13:45 uur
In deze presentatie duikt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) in de organisatorische en culturele blokkades die datagedreven marketing frustreren. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, onder andere van winnaars van de DDMA Customer Data Award, laat hij zien hoe organisaties die blokkades doorbreken met een planmatige en pragmatische aanpak.
Als alles kan, wat doe je dan?
15:15 – 15:45 uur
Data, creativiteit en AI. De combinatie brengt onbegrensde mogelijkheden die veel te vaak verlammen. Teams discussiëren eindeloos over ‘wat’, ‘hoe’ en ‘waarom’ terwijl de echte antwoorden liggen in ‘doen’. Maarten Mantje (DDMA commissie Creative) laat in deze presentatie zien hoe experimenten en slim ondernemerschap sneller tot zinvolle innovatie leiden dan eindeloos gepraat.
Digitaliseren van ongestructureerde data en kennis; hoe de inzet van AI dit mogelijk maakt
16:00 -16:30 uur
Jan Verstegen (DDMA commissie AI) en Aad Meijburg van Hienfield nemen je mee in hun ervaringen en gekozen oplossingen, waarbij de hulp van AI een grote rol speelt.
Sprekers 11 september
Rechters over Google Tag Manager en TC-string: bedrijven zitten klem tussen cookiewet en consent-paradox
12.30 – 13.00 uur
Het cookieregime is vastgelopen: je hebt toestemming nodig om toestemming op te slaan. Recente uitspraken over Google Fonts, Google Tag Manager en TC-strings tonen de absurditeit van regels die niet meer passen bij moderne technologie. Ontdek waar de cookie-uitzonderingen op toestemming stranden en waarom het tijd is voor modernisering.
AI in marketing – resultaten uit het Data Driven Marketing Onderzoek 2025
15:15 – 15:45 uur
Hoe ver zijn we met AI in marketing? Welke AI-cases zijn nu populair? En wat vraagt succesvolle AI-adoptie van je team, data en cultuur? Laat je meenemen door Brenda van den Berg (DDMA Commissie AI) in de nieuwste inzichten uit het DDMO 2025: hét jaarlijkse onderzoek van de DDMA naar datagedreven marketing in Nederland.