Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA
Nieuws
|
DDMA stelt Luuk Ros aan als teamlead content & community
DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, heeft Luuk Ros, hiervoor werkzaam als Manager Merk & Media bij NIMA en hoofdredacteur bij Marketingfacts, aangesteld als teamlead content & community.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
Data-Driven Marketing Onderzoek 2024 – Deep dive 1: Datakwaliteit en -beschikbaarheid voor veel organisaties in de marketingsector nog een hoofdpijndossier
De beschikbaarheid, kwaliteit en toepassing van data blijft nog vaak onbenut binnen de marketingsector in Nederland. Dit blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024, een jaarlijks onderzoek van branchevereniging DDMA onder de marketingsector in Nederland. In de afgelopen 3 jaar is er geen ontwikkeling…
Lees meer
DDMA
Artikel
|
Oud-Interimdirecteur en -bestuurslid Lucy van der Helm over 20 jaar DDMA
Lucy van der Helm (directeur bij SIRE) heeft een lange geschiedenis bij DDMA. Zo zat ze in het bestuur van 2004 tot en met 2018. Daarna keerde ze in 2023 terug als interim directeur. Hoe kijkt zij terug op 20 jaar DDMA?
Lees meer
DDMA
Artikel
|
Bestuursvoorzitter Noor Cloo: 20 jaar DDMA
Noor Cloo, algemeen directeur bij Loyalty Management Nederland, zit sinds 2020 in het DDMA-bestuur. Eerst als lid, en sinds 2023 als voorzitter. Hoe kijkt zij terug op haar tijd bij DDMA en de afgelopen 20 jaar?
Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Artikel
|
Transparant Werken als Influencer: Vier lessen uit de Monitoring van de Stichting Reclame Code
Iedere door influencerregels.com gecertificeerde influencer wordt door de Stichting Reclame Code (SRC) steekproefsgewijs gemonitord. Als de SRC een overtreding ontdekt, stuurt zij een advies naar de betreffende influencer. Uit de adviezen die tot nu toe zijn gegeven, zijn een aantal lessen te trekken. Hieronder zetten…
Lees meer
DDMA
Artikel
|
Oud-directeur Diana Janssen: 20 jaar DDMA
Van de 20 jaar dat DDMA bestaat, stond Diana Janssen 17 jaar aan het roer als directeur van de vereniging. Hoe kijkt zij terug op de afgelopen twee decennia?
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
The Journey to the Golden Record: All Roads Lead to Data-Driven Decision Making
Creating a truly customer-centric marketing strategy hinges on understanding customers deeply enough to meet their needs proactively. This level of understanding requires a comprehensive, accurate, and unified view of each customer, known as the “Golden Customer Record.”
Lees meer
DDMA
Nieuws
|
DDMA slaat handen ineen met University of Groningen Business School, Data & Insights Network en NIMA Beroepsvereniging voor nieuwe marketingopleiding ‘Marketing Impact met Data en AI’
Brancheorganisatie DDMA slaat de handen ineen met University of Groningen Business School, het Data & Insights Network (DIN) en NIMA Beroepsvereniging voor een nieuwe opleiding: ‘Marketing Impact met Data en AI’. De opleiding speelt in op de groeiende behoefte aan professionals die data en AI…
Lees meer
Experimentation & Optimisation
Legal
Artikel
|
Experimentation & Consumer Protection: 3 Steps to guarantee Compliance and build Trust
Do you usually consult your legal department when developing a strategy for experimentation, but would you also like an overview of some key legal considerations yourself? What rules apply to cookie banners, default settings, automatic clicking behavior, and personalization? This article outlines important factors to…
Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Nieuws
|
Herziening van de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing: denk mee!
De Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) bevat waardevolle richtlijnen voor het reguleren van reclame via sociale media en influencerkanalen. Met alle veranderingen in de afgelopen 5 jaar is de code toe aan vernieuwing. Denk jij mee?