Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA
Nieuws
|
De DDMA Commissie E-mail krijgt versterking
De DDMA Commissie E-mail heeft twee nieuwe leden. Niemand minder dan Mark Kruisman, e-mailmarketing specialist bij Centraal Beheer, en Lisanne van Daalen de Jel, marketing guild lead en digital marketeer bij Nationale Nederlanden, zijn beiden recentelijk toegetreden tot de commissie. We stellen even voor.
Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Nieuws
|
Certificering influencers sluit jaar succesvol af met ruim 2000 influencers en bol als nieuwe partner
Het sector-initiatief ‘Certified by influencerregels.com’ sluit het jaar af met diverse mijlpalen: het register op influencerregels.com bevat inmiddels ruim 2.000 gecertificeerde influencers. Bovendien zal bol per 1 januari 2025 met gecertificeerde influencers gaan werken en is daarmee de 14e prominente adverteerder die het initiatief actief…
Lees meer
DDMA
E-mail
Onderzoek
|
Call for participation opens for 4th edition of GDMA’s International Email Benchmark
The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) are thrilled to initiate the call for participation for the fourth edition of our staple International Email Benchmark, an independent and interactive dashboard, which provides cross border insights based…
Lees meer
AVG
Legal
Artikel
|
Legal Member Meetup: KNLTB-zaak en de betekenis voor de Marketingsector
Op 12 december 2024 vond de maandelijkse Legal Member Meetup plaats, met de KNLTB-zaak als centraal onderwerp. Advocaten Olivia van Rikxoort en Saskia Vermeer – de Jongh van HVG Law die KNLTB bijstaan, gaven een overzicht van het langdurige juridische proces dat sinds 2018 gaande…
Lees meer
Telemarketing
Nieuws
|
Eerste Kamer stemt in met verbod op klantrelatie bij telemarketing
Op 10 december heeft de Eerste Kamer ingestemd met een verbod op telemarketing op basis van de klantrelatie. Deze wijzigingen hebben ingrijpende gevolgen voor de telemarketingsector. In dit artikel blikken we terug op de ontwikkelingen en kijken we vooruit naar wat dit betekent voor organisaties.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Nieuws
|
Vacature: lid commissie Data, Decisions & Engagement (DDE)
Ben jij werkzaam bij een opdrachtgever en wil je een belangrijke rol spelen in het verder professionaliseren van het data-driven marketingvak? De DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement zoekt versterking voor o.a. de organisatie van De Customer Data Awards!
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
Europese Commissie publiceert concept van ‘code of practice’ voor gebruik LLM’s
De Europese Commissie heeft op 14 november de eerste conceptversie van de Code of Practice voor General Purpose AI modellen (Code) gepubliceerd. De Code moet straks meer invulling geven aan de concrete verplichtingen in de AI Act bij het gebruik van large language models (LLM),…
Lees meer
Influencermarketing
Legal
Search
Social Media
Artikel
|
Scoren jouw gesponsorde posts slechter door #ad? Het antwoord is ‘Nee’
Volgens de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) ben je als influencer of content creator verplicht te vermelden als je reclame maakt in je content. Je moet dit melden zodra je op enige manier voordeel hebt, bijvoorbeeld bij een betaalde samenwerking, een gekregen product…
Lees meer
DDMA
Nieuws
|
DDMA Wrapped 2024: dit is wat wij voor leden hebben bereikt
De laatste DDMA-evenementen en publicaties van 2024 zijn achter de rug. We zijn ontzettend trots op het afgelopen jaar waarin we onder meer ons 20-jarig jubileum vierden. Dat komt mede doordat onze leden onze kennisactiviteiten met een 8,2 beoordelen. Bedankt! Dat stimuleert ons alleen nog…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Whitepaper
|
Nieuwe marketinggids Responsible AI voor de verantwoorde inzet van AI in marketing
VIA Nederland, DDMA en bvA, drie brancheverenigingen in de marketingsector, hebben vandaag met trots de Marketinggids Responsible AI gepresenteerd. Deze gids, ontwikkeld als een ‘levende’ leidraad, biedt marketeers concrete richtlijnen en principes voor het verantwoord toepassen van kunstmatige intelligentie (AI) in marketingactiviteiten.