Filters:
Sorteer op:

Lees meer
E-mail
Interview
|
Acht jaar Battle of the Agencies: e-mailmarketing op het hoogste niveau
Acht edities lang is Ralph de Kruif betrokken geweest bij de ‘Battle of the Agencies’, een jaarlijks terugkerend hoogtepunt op de EMAS. Samen met interviewer Mark Kruisman blikt hij terug op de evolutie van dit unieke e-mailmarketingconcept.

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
E-mail
Artikel
|
Making marketing automation work: here’s where to start
Marketing automation offers wonderful opportunities to make marketing, sales and service work better together. But in practice, it still often proves difficult to get systems to really land well in an organization.

Lees meer
E-mail
Artikel
|
Beyond email: Crafting holistic customer journeys across multiple channels
Customer expectations have significantly evolved. Relying solely on email for customer communication is no longer enough. Modern consumers expect personalized experiences across multiple touchpoints, making it necessary for businesses to adopt a holistic, omnichannel approach to customer engagement. This shift creates both challenges and opportunities…

Lees meer
E-mail
Artikel
|
Meaningful Email Communication: How Naviva, Spotler, and SOLVM Truly Reach Parents
The collaboration between the maternity care organization Naviva Kraamzorg, marketing partner SOLVM, and technology partner Spotler clearly demonstrates that email can be a powerful communication channel—if done correctly. The three organizations developed various personalized, data-driven email journeys, resulting in greater engagement, higher customer appreciation, and…

Lees meer
E-mail
Nieuws
|
GDMA International Email Benchmark 2025: Retail puts the inbox on alert – email marketing remains strong, if relevant
Email marketing continues to be a powerful channel, but the bar is getting higher. This is demonstrated by the latest edition of the GDMA International Email Benchmark 2025 (available in an interactive dashboard), which analyzed email campaign performance worldwide and in the Netherlands. Despite a…

Lees meer
E-mail
Nieuws
|
GDMA International Email Benchmark 2025: Retail zet mailbox in Nederland op scherp – e-mailmarketing blijft sterk, mits relevant
E-mailmarketing blijft een onverminderd sterk kanaal, maar de lat ligt steeds hoger. Dat blijkt uit de nieuwste editie van de GDMA International Email Benchmark 2025, waarvoor wereldwijd én in Nederland de prestaties van e-mailcampagnes zijn geanalyseerd. Ondanks een stabiele trend op Acceptance Rate (98,7%) en…

Lees meer
E-mail
Artikel
|
How to Wake Up Dormant Leads with Smart Re-Engagement Campaigns
“Let’s grow by attracting as many new leads as possible. The more, the better!”. Does this sound familiar? It’s a common mindset in business. And sure—it makes sense at first glance. But in reality, a big mailing list doesn’t always mean big results, as well…

Lees meer
AVG
E-mail
ePrivacy Verordening
Legal
Artikel
|
Mag een nieuwsbrief zonder opt-in als er geen betaling is?
Een Roemeense nieuwssite bood lezers de mogelijkheid om zich gratis te registreren. In ruil daarvoor kregen zij toegang tot extra artikelen én een dagelijkse nieuwsbrief – zonder voorafgaande toestemming, maar op grond van de klantrelatie. De vraag of dit is toegestaan onder Europese privacywetgeving ligt…

Lees meer
E-mail
Artikel
|
Email accessibility: why it matters — and how to fix yours
Accessible emails: essential, not optional. Imagine opening an email and seeing only a blurry image with no explanation. Or trying to click a link that doesn’t work. For millions of people with disabilities, this is a daily reality.

Lees meer
DDMA
E-mail
Artikel
|
De nieuwe Code Reclame via E-mail: dit zijn de 4 belangrijkste veranderingen
Tijdens de Algemene Ledenvergadering op donderdag 27 maart is de nieuwe versie van de Code Reclame via E-mail aangenomen door de leden van DDMA. Deze is van kracht voor alle leden van de DDMA. Dat werd ook wel eens tijd; de oude versie bestond namelijk…