Overzicht Actueel

Mobile wave geeft inzicht in mobiele verdienmodellen

Hoe verdienen organisaties geld met mobiel? Die vraag stond op 3 december centraal tijdens de derde editie van Mobile Wave: Show me the money, georganiseerd door de DDMA Commissie Mobile. Voor een volle zaal gingen 4 zeer verschillende sprekers in op deze vraag. Lees hier de korte samenvatting en doe inspiratie op.

Nu.nl zet in op relevantie

Jorik Dopmeijer, Head of Product, laat zien hoe Nu.nl haar advertentiemodel voor web en app blijft aanpassen om meer en meer relevant te zijn. Bijvoorbeeld door regionaal nieuws en lokale advertenties te tonen met behulp van geo targeting. Ook native advertising door middel van ‘smarticles’ blijkt zeer succesvol. Dit zijn advertenties die aansluiten bij de redactionele artikelen en daardoor goed gelezen worden.

Bekijk de presentatie: 

Eneco creëert waarde

Namens Eneco vertelt Joost Verbiesen, Product Owner apps, over de inzet van de Mijn Eneco app. Met deze app creëert Eneco waarde voor zowel de klant als de organisatie. De app zorgt voor volume, kwaliteit, gemak en relevantie. Concreet zorgt de app bijvoorbeeld voor churndemping, omdat de klant kosten kan besparen door het gebruik van de app en daardoor minder snel overstapt naar een andere leverancier. Er wordt (nog) geen marketing ingezet voor de app, het gebruik ervan groeit op eigen kracht.

Bekijk de presentatie: 

Privacy volgens TU Delft

Van een hele andere orde is de presentatie van dr. Johan Pouwelse van TU Delft. Hij laat zien dat het mogelijk is dat, wanneer de consument kiest voor absolute privacy, deze via een app een mobiel netwerk kan creëren zonder gebruik te maken van internet. Waardoor alle bestaande online marketingmodellen op losse schroeven komen te staan…  Geen gemakkelijke materie, maar zeker stof tot nadenken.

Bekijk de presentatie: 

Winnen of verliezen

Olivia Harvey (Google) heeft een belangrijke boodschap voor (mobiele) marketeers: “Be responsive to change, love innovation  and reevaluate your approach to marketing”. Doe je dit goed, dan kun je veel geld verdienen, laat ze zien met concrete voorbeelden van o.a. Amazon. Aan de andere kant laat ze zien dat in de US jaarlijks 24,5 miljard aan inkomsten gemist wordt door slechte mobiele user experience.

Deze presentatie is niet online beschikbaar, wel op te vragen door deelnemers aan het event.

Bekijk de foto’s van het event:

 

 

 

 

 

Mobile Wave is een jaarlijks terugkerend event voor het delen van kennis, het opdoen van inspiratie en netwerken, georganiseerd door de DDMA Commissie Mobile.