Overzicht Actueel

Line-up Friends of Search 2017 internationaler dan ooit

Friends od Search line-up internationaler dan ooit

De line-up van Friends of Search, dit jaar voor de vierde keer georganiseerd door DDMA en IAB Nederland, bestaat voor het overgrote deel uit internationale sprekers. Daarmee laat Friends of Search opnieuw zien hét searchmarketingcongres van de Benelux te zijn voor de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO en SEA.

Friends of Search 2017 vindt plaats in de Kromhouthal. Er worden meer dan 500 SEO en SEA specialisten en online marketeers verwacht uit binnen- en buitenland, zowel van adverteerders als bureaus. Early bird tickets waren binnen een paar dagen uitverkocht en ook de reguliere kaartverkoop gaat hard.

Line-up Friends of Search 2017

Op het programma staan keynotes van Gary Illyes (Google) en Jono Alderson (Distilled). Beide zijn veelgevraagd sprekers die nooit eerder op een groot Nederlands podium stonden. Cases zijn er bijvoorbeeld van Skyscanner, Fanatics, TUI en icelolly.com. Onderwerpen die ook in de andere cases en meer praktijkgerichte presentaties aan bod komen zijn: programmatic, contentmarketing, machine learning en de customer journey.

Internationaal goed aangeschreven

“We merken dat Friends of Search steeds grotere namen op het podium krijgt, omdat het congres internationaal zeer goed aangeschreven staat,” zegt Lennert de Rijk, die als lid van de IAB taskforce Search medeverantwoordelijk is voor het programma van Friends of Search. “Ook sprekers die eerder niet naar Nederland kwamen, zoals Gary Illyes, komen graag naar Friends of Search.”

Ook Eduard Blacquière, mede programmamanager, lid van de DDMA commissie Search en zelf SEO specialist, merkt dat het congres niet alleen onder bezoekers steeds beter bekend staat. “De ontwikkelingen op het gebied van Searchmarketing gaan hard en in het buitenland vaak nog net even wat harder. We zijn er trots op dat wij kunnen zorgen dat Nederlandse search specialisten niet meer naar het buitenland hoeven om hun kennis up to date te houden.”

Toekomst van Search

Het programma biedt een mix van SEO en SEA onderwerpen die de SEA/SEO specialist en (online) marketeer in 1 dag op de hoogte brengt van de huidige stand van zaken op het gebied van zoekmachinemarketing. Plus een blik op de toekomst van dit vakgebied dat altijd in beweging is. Early bird tickets waren binnen 2 weken uitverkocht en ook dit jaar belooft het congres weer uit te verkopen. Tickets koop je hier!