Overzicht Actueel

Inschrijving DDMA E-mail Awards geopend, eerste namen Email Summit bekend

Op donderdag 25 juni 2020 wordt wederom het beste werk in e-mailmarketing bekroond tijdens de DDMA Email Summit, die dit jaar voor het eerst plaatsvindt in SugarCity in Halfweg. De inschrijving voor de Beste E-mail Campagne, E-mail Professional van het Jaar en de Battle of the Agencies is nu geopend. Met Melanie Kinney van Mightier en April Mullen van Women of Email zijn ook de eerste internationale sprekers voor de DDMA Email Summit bevestigd.

De zevenkoppige jury bestaat uit toonaangevende e-mailspecialisten en oud-winnaars: Marjolein Kleiberg (TUI Nederland), Bob Mencke (Wehkamp), Saartje de Wit (Welkoop), Marc Borgers (Borgers & Straathof), Ruben Zanting-Božić (DPG Media), Martin Boschhuizen (Boschhuizen Marketingadvies) en juryvoorzitter Frans Reichardt (De klantenluisteraar). Bij de beoordeling van de inzendingen kijkt de jury naar creativiteit, effectiviteit, klantgerichtheid, gebruiksvriendelijkheid en integratie met andere kanalen en campagnes. De inschrijfperiode voor de Beste E-mail Campagne sluit op 6 mei, aanmelden voor de E-mail Professional van het Jaar kan tot 23 april.

Afgelopen jaar bleek uit de ingediende cases dat e-mail een cruciale rol speelt binnen de klantstrategie van organisaties. Met de effectieve Tempo-Team-live campagne liet Tempo-Team de andere genomineerden Pathé en KPN achter zich en won daarmee de award voor Beste E-mail Campagne. Bob Mencke (Wehkamp) werd dankzij zijn uitzonderlijke technische kennis uitgeroepen tot E-mail Professional van het Jaar.

GAMMA als opdrachtgever voor de Battle of the Agencies
De Battle of the Agencies staat ook dit jaar weer op het programma. In deze competitie strijden bureaus om wie de de beste e-mailcampagne maakt voor opdrachtgever GAMMA. Bureaus kunnen per direct en uiterlijk op 24 maart een motivatie indienen om mee te doen. GAMMA beoordeelt de motivaties anoniem en selecteert drie bureaus voor deelname. Nieuw dit jaar is de toevoeging van een controlegroep. GAMMA maakt zelf ook een variant van de e-mailcampagne op, waarmee de scores van de inzendingen worden vergeleken. Vorig jaar viel OMG in de prijzen met hun interactieve campagne voor Holland Casino.

Eerste namen en nieuwe locatie
De DDMA Commissie E-mail werkt hard aan een vol programma voor de DDMA Email Summit, waarin naast e-mail ook thema’s als data, technologie en design aan bod komen. De eerste internationale sprekers zijn inmiddels bevestigd:

  • Melanie Kinney (Mightier) vertelt over haar ervaring bij een blacklisted brand.
  • April Mullen (Women of Email) laat zien hoe je Maslow’s concept, Hierarchy of Needs, gebruikt om een e-mailmarketingstrategie vorm te geven.

De DDMA Email Summit vindt dit jaar plaats op een nieuwe locatie: de voormalige suikerfabriek SugarCity in Halfweg, tussen Amsterdam en Haarlem.

Over de DDMA Email Awards en de Email Summit
De DDMA Email Awards worden jaarlijks uitgereikt tijdens de DDMA Email Summit, die dit jaar plaatsvindt op donderdag 25 juni in voormalig suikerfabriek SugarCity in Halfweg met sprekers van onder meer Mightier en Women of Email. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie E-mail. De Email Summit wordt mede mogelijk gemaakt door deze sponsoren.