Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Experimentation & Optimisation
Artikel
|
Dit zijn de ‘harde’ succesfactoren voor een robuuste experimentatiecultuur
Experimenteren en testen wordt door CRO-marketeers vaak neergezet als dé motor achter exponentiële groei. Kijk naar bedrijven als Amazon, Booking, Airbnb, Zalando en Netflix—allemaal voormalige startups die dankzij experimenteren in minder dan 10 jaar wereldwijd succes boekten. Ook gevestigde namen als IBM en Microsoft zijn…

Lees meer
Experimentation & Optimisation
Nieuws
|
Registration for DDMA Experimentation Heroes 2025 Now Open
On Thursday, November 6, the most impactful work in experimentation and optimization will once again be celebrated at DDMA Experimentation Heroes 2025. From today, experimentation specialists can submit their case(s) in one of three categories: Conversion, Experimentation Culture, and Beyond Web. The Next Gen Heroes…

Lees meer
Experimentation & Optimisation
Legal
Artikel
|
Heatmap en session recording tools: hoe houd je rekening met gebruikersprivacy?
Heatmap- en session recording tools zijn vaste prik in de toolbox van marketeers. Ze geven inzicht in hoe bezoekers zich over een website bewegen, waar ze klikken, waar ze afhaken en waar frictie ontstaat. Daarmee zijn ze van onschatbare waarde voor optimalisatie van de gebruikerservaring…

Lees meer
DDMA
Experimentation & Optimisation
Nieuws
|
Nieuwe leden voor de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation
De DDMA Commissies AI, Experimentation & Optimisation en Digital Analytics verwelkomen vijf nieuwe gezichten. Emma van Dalen (Nationale Postcode Loterij), Wing Yee Tang (DPG Media) en Justin van Tol (iO) brengen ieder hun eigen expertise en energie mee naar de commissie. We stellen ze graag…

Lees meer
Experimentation & Optimisation
Artikel
|
2025: Het Jaar van Experimenteren en Optimaliseren!
In 2025 staat iedereen werkzaam in conversieoptimalisatie (CRO) en klantbelevingoptimalisatie (CXO) voor grote veranderingen. Veranderingen die ons veel kunnen brengen, maar waar tegelijkertijd veel uitdagingen uit voorvloeien. In dit artikel brengt de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation de belangrijkste trends en obstakels in kaart die…

Lees meer
Artificial Intelligence
Creative
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Artikel
|
De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?

Lees meer
DDMA
Experimentation & Optimisation
Nieuws
|
Vacature: lid commissie Experimentation & Optimisation
Houd jij je bezig met het testen en optimaliseren van campagnes en heb jij jezelf als doel gesteld om een Experimentation Culture te creëren? Dan is de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation de uitgelezen kans om jezelf te ontwikkelen en een stempel op het vakgebied…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Experimentation & Optimisation
Marketingteam van de toekomst
Search
Artikel
|
Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën
In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In deze derde aflevering van het derde seizoen van Shaping the Future duiken we samen met…

Lees meer
Experimentation & Optimisation
Legal
Artikel
|
Experimentation & Consumer Protection: 3 Steps to guarantee Compliance and build Trust
Do you usually consult your legal department when developing a strategy for experimentation, but would you also like an overview of some key legal considerations yourself? What rules apply to cookie banners, default settings, automatic clicking behavior, and personalization? This article outlines important factors to…

Lees meer
DDMA
Experimentation & Optimisation
Nieuws
|
Primera, NS International en KLM winnen DDMA Experimentation Heroes 2024
DDMA, branchevereniging voor data en marketing, maakt vandaag bekend welke organisaties in de prijzen zijn gevallen tijdens DDMA Experimentation Heroes 2024. Primera, NS International, KLM en Mepal gaan met de winst naar huis in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Beyond Web. Mepal sleepte…