Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA
Fieldmarketing
Members-only
Onderzoek
|
DDMA Fieldmarketing Monitor 2024: meer Nederlanders staan open voor fieldmarketing voor goede doelen, gepercipieerde frequentie is een aandachtspunt
Het percentage Nederlanders dat openstaat voor fieldmarketing door een commerciële organisatie is gelijk gebleven aan 2022, voor goede doelen is deze groep significant gegroeid. Dit blijkt uit de DDMA Fieldmarketing Monitor 2024, een consumentenonderzoek van branchevereniging DDMA, die de huidige situatie van fieldmarketing in Nederland…
Lees meer
DDMA
Artikel
|
Commissievoorzitter Jan Hendrik Fleury over 20 jaar DDMA
Jan Hendrik is al 12 jaar actief bij DDMA. Eerst als commissielid en inmiddels acht jaar als voorzitter van de commissie Data, Decisions en Engagement. Hoe kijkt hij terug op DDMA’s 20-jarig jubileum?
Lees meer
Legal
Nieuws
|
Nieuwe collega: Isa Nieuwstad versterkt DDMA legal team
Wij hebben onlangs Isa Nieuwstad aangesteld als junior legal counsel.
Lees meer
AVG
Legal
Artikel
|
Nieuwe richtlijnen gerechtvaardigd belang van de EDPB
Op 9 oktober publiceerde de European Data Protection Board (EDPB), de koepelorganisatie van Europese privacytoezichthouders, nieuwe richtlijnen voor de uitleg van het gerechtvaardigd belang als verwerkingsgrondslag onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Het gerechtvaardigd belang is een veelbesproken onderwerp, omdat het organisaties de mogelijkheid biedt…
Lees meer
DDMA
Nieuws
|
DDMA stelt Luuk Ros aan als teamlead content & community
DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, heeft Luuk Ros, hiervoor werkzaam als Manager Merk & Media bij NIMA en hoofdredacteur bij Marketingfacts, aangesteld als teamlead content & community.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
Data-Driven Marketing Onderzoek 2024 – Deep dive 1: Datakwaliteit en -beschikbaarheid voor veel organisaties in de marketingsector nog een hoofdpijndossier
De beschikbaarheid, kwaliteit en toepassing van data blijft nog vaak onbenut binnen de marketingsector in Nederland. Dit blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024, een jaarlijks onderzoek van branchevereniging DDMA onder de marketingsector in Nederland. In de afgelopen 3 jaar is er geen ontwikkeling…
Lees meer
DDMA
Artikel
|
Oud-Interimdirecteur en -bestuurslid Lucy van der Helm over 20 jaar DDMA
Lucy van der Helm (directeur bij SIRE) heeft een lange geschiedenis bij DDMA. Zo zat ze in het bestuur van 2004 tot en met 2018. Daarna keerde ze in 2023 terug als interim directeur. Hoe kijkt zij terug op 20 jaar DDMA?
Lees meer
DDMA
Artikel
|
Bestuursvoorzitter Noor Cloo: 20 jaar DDMA
Noor Cloo, algemeen directeur bij Loyalty Management Nederland, zit sinds 2020 in het DDMA-bestuur. Eerst als lid, en sinds 2023 als voorzitter. Hoe kijkt zij terug op haar tijd bij DDMA en de afgelopen 20 jaar?
Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Artikel
|
Transparant Werken als Influencer: Vier lessen uit de Monitoring van de Stichting Reclame Code
Iedere door influencerregels.com gecertificeerde influencer wordt door de Stichting Reclame Code (SRC) steekproefsgewijs gemonitord. Als de SRC een overtreding ontdekt, stuurt zij een advies naar de betreffende influencer. Uit de adviezen die tot nu toe zijn gegeven, zijn een aantal lessen te trekken. Hieronder zetten…
Lees meer
DDMA
Artikel
|
Oud-directeur Diana Janssen: 20 jaar DDMA
Van de 20 jaar dat DDMA bestaat, stond Diana Janssen 17 jaar aan het roer als directeur van de vereniging. Hoe kijkt zij terug op de afgelopen twee decennia?