Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Reclamepost
Nieuws |

Vereniging Grootgebruikers Postdiensten sluit zich aan bij DDMA

De Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) houdt op te bestaan en gaat voortaan verder als onderdeel van DDMA, de branchevereniging voor datagedreven marketing, service en sales. De aansluiting van de VGP vormt, naast de relevante positie van post in de mediamix en de publieke aandacht voor…
Lees meer
Reclamepost
Nieuws |

NEE|NEE- en NEE|JA-stickers gaan digitaal

De brievenbussticker verdwijnt na 30 jaar uit het straatbeeld. Vanaf 1 januari 2023 vindt de registratie voor het wel of niet ontvangen van reclamefolders en huis-aan-huisbladen volledig online plaats. Op InMijnBus.nl kunnen huishoudens hun voorkeur aangeven en aanpassen – zonder persoonsgegevens te delen. Vanaf 1…
Lees meer
Reclamepost
Artikel |

Hoge Raad: JA/JA-sticker in Amsterdam rechtmatig

Op vrijdag 24 september 2021 publiceerde de Hoge Raad haar oordeel over de opt-in-regeling voor ongeadresseerd reclamedrukwerk in de Gemeente Amsterdam. Deze nieuwe regeling geldt sinds 1 januari 2018 en verbiedt het bezorgen van ongeadresseerd reclamedrukwerk bij huishoudens, tenzij deze een JA/JA-sticker op de brievenbus…
Lees meer
Legal Reclamepost
Nieuws |

Brievenbus beter beschermd dankzij aangescherpte Code Postfilter

Vanaf donderdag 1 april geldt in heel Nederland de nieuwe Code Postfilter. Deze update biedt afzenders van geadresseerde reclamepost duidelijkere richtlijnen en maakt het voor consumenten makkelijker om aan te geven welke post ze wel en niet willen ontvangen. Een opvallende wijziging: verzenders van ongevraagde…
Lees meer
Legal Reclamepost
Nieuws |

Aangescherpte Code Postfilter gaat in op 1 april 2021

Vanaf maandag 1 april 2021 geldt in heel Nederland de nieuwe Code Postfilter. Deze update biedt afzenders van geadresseerde reclamepost duidelijkere richtlijnen en maakt het voor consumenten makkelijker om aan te geven welke post ze wel en niet willen ontvangen. Verzenders van ongevraagde geadresseerde reclamepost…
Lees meer
Legal Reclamepost
Zelfreguleringscode |

Reclamecode: Code Postfilter

De Code Postfilter heeft tot doel om op uniforme wijze consumenten, bedrijven en organisaties te informeren over het gebruik van het Nationaal Overledenenregister en het Postfilter van Stichting Postfilter. De Code is vernieuwd op 1 april 2021.
Lees meer
Legal Reclamepost
Artikel |

Herziening Code Postfilter

Het afgelopen jaar ontkwam – naast vele andere marketingkanalen – ook post niet aan kritische vragen in de Tweede Kamer. Om post verder te professionaliseren en toekomstbestendig te maken is dit jaar daarom, na goedkeuring van onze leden tijdens de ALV, de Code Postfilter herzien.…
Lees meer
DDMA Reclamepost
Interview |

Marieke Schoon, PostNL: ‘In deze vreemde tijd is post een effectief kanaal om met je klanten te communiceren’

Als verbinder in de datagestuurde marketingsector willen we onze leden samenbrengen door te laten zien hoe zij omgaan met de implicaties van de coronacrisis. In het zevende interview uit deze serie gaat Marieke Schoon, marketingmanager Post bij PostNL, in op wat de crisis betekent voor…
Lees meer
Legal Reclamepost
Artikel |

JA/JA-sticker Utrecht tegengehouden door rechter

Het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden heeft gisteren de invoering van een opt-in systeem voor post in Utrecht (voorlopig) tegengehouden. De invoering van een systeem met JA/JA stickers is volgens het Hof in strijd met de vrijheid van meningsuiting en de daaronder vallende persvrijheid.
Lees meer
Legal Reclamepost
Artikel |

Utrecht voert per 1 januari 2020 de Ja-Ja-sticker in voor ongeadresseerd drukwerk

Per 1 januari 2020 krijgen bewoners van Utrecht alleen nog reclamedrukwerk en huis-aan-huisbladen door de brievenbus als ze een Ja-Ja-sticker hebben. Dat is de omgekeerde manier van werken zoals nu het geval is. Nu moeten bewoners met een Nee-Nee- of Nee-Ja-sticker op de brievenbus aangeven…