Overzicht Events

DDMA Data Dag 2017

De DDMA Data Dag 2017 is dé jaarlijkse update voor iedereen die zich actief met klantdata bezighoudt op operationeel, tactisch en strategisch niveau. De beste sprekers, de meest inspirerende cases en de boeiendste keynotes staan op verschillende podia in Pakhuis de Zwijger op 23 november. De avond ervoor wordt de Customer Data Award uitgereikt. De winnaar en de andere genomineerden presenteren natuurlijk ook hun cases. Kaarten zijn nog verkrijgbaar

Sprekers & talks

Simon JamesSimon JamesGroup Vice President, Data Science & Analytics | SapientRazorfish
ALGORITHMS HAVE NO ETHICS

Marketing is being transformed by technology and its impact on human behaviour. As marketers, data has never played a more important role in targeting and engaging consumers. So far so good. But what we can do with data is not the same as what we should do. Compliance with data protection laws is not the same being ethical with consumer data. How do we ensure that in our pursuit of marketing goals we don’t destroy trust and creep consumers out? Find out what makes marketing creepy and how we might tackle the issue of ethics in an algorithmic future.

Olav LijnbachOlav LijnbachMarketing Science Lead Benelux - Facebook
CONNECTING THE DOTS BETWEEN MARKETING AND BUSINESS VALUE

For companies to be successful in the 21st century they need to be consumers centric which requires a different organisational set-up and an open culture in combination with near- or real-time data-driven business decision to serve consumers to their best ability. When it comes to collecting data and making business decisions we are relying on legacy knowledge and infrastructures, as a result our business decisions are suboptimal. Three crucial focus areas to do good people based measurement:
– Focus on People
– Measure Real Outcomes
– Compare across Channels

Kuldip SinghKuldip SinghDigital Director - Innogy Retail International
SHIFTING FROM ELECTRONS TO DATA DRIVEN BUSINESS MODELS

Exponential changes are happening in the world around us driven by technology. The energy sector is being disrupted and undergoing a digital transformation. Key themes for innogy in this scene are decarbonisation, decentralisation and as overall enabler: digitisation. Today we make money with transporting electrons. How will this be in the future with the data abundance which is coming through digitisation in the energy sector? Find out how we think our future business models look like and how are preparing for this.

Finbar HageFinbar HageHoofd Data & Analytics - Rabobank
RENDEMENT UIT DATA; ORGANISEREN VOOR SUCCES

De wereld van data staat bol van de beloftes, ideeën en kansen. Van jou als marketeer, operationeel manager of hoofd data & analyse wordt verwacht dat je de kansen herkent, benut en jouw rol in de beloofde revolutie speelt. In de praktijk is het organiseren van structureel rendement uit complexe data minder eenvoudig. Er is veel winst te halen uit slimmere inzet van data voor eenvoudige processen. Maar, de complexiteit lonkt. Iedere consultant heeft een koffer vol voorbeelden van de meest prachtige toepassingen van data. Altijd succesvol en altijd doorspekt met de meest actuele buzzwords. Aan jou als intern expert de taak om de route naar succes uit te zetten. Oog hebben voor de torenhoge verwachtingen rondom data, maar focus houden op de executie en het resultaat. De prioriteit daar leggen waar het rendement uit data het grootst is voor de organisatie.

Gert FrankeGert FrankeDirector / Co-founder - CLEVER°FRANKE
THE ART OF TURNING DATA INTO EXPERIENCES

Data visualization has become increasingly popular over the last few years. Many tools & services nowadays include some kind of data visualization which gives you insight in usage, the best possible way to travel, the best product offering, etc. Data visualization seems to be a powerful solution for summarizing information in a world where the amount of information targeted towards us is increasing every day. But is this the holy grail for processing information? What new possibilities does visualizing data provide us? What is the best possible way to present and interact with these data visualizations.

Sanne MulderSanne MulderLegal Counsel
PRIVACY GDPR FAQ

Wat moet er in mijn privacy statement staan? Wat is het recht op dataportabiliteit? Worden de boetes echt zo hoog? En waar moet ik op letten als ik ga profileren? Tijdens deze presentatie bespreken Sanne en Michiel de meest gestelde juridische vragen over privacy wetgeving. Luister mee en bereid je voor op de GDPR!

Bart FusselBart FusselCo-Founder and CEO
THE ARTIFICIAL INTELLIGENCE ERA HAS ARRIVED. ADEPT OR DIE!

Artificial Intelligence is net als tieners en sex. Iedereen praat erover, bijna niemand heeft veel ervaring, bijna iedereen claimt het te doen. Maar wat is nou precies (echte) A.I.? Innovatie gaat razendsnel, en na de grote veranderingen die het internet en de mobiele devices hebben gebracht komt er nu in razende vaart een intelligentie fase aan. De impact gaat groots zijn. Maar wat kan je ermee? En waar moet je op letten? En wat gaat het voor jou en je organisatie betekenen?