Overzicht Events

DDE Afternoon Update: Hoe word ik Customer Intelligent? (UITVERKOCHT)

Op 23 mei organiseert de commissie DDE (Data, Decisioning & Engagement) een Afternoon Update met als thema: “Van inzichten voor interne sturing naar inzichten over de klant.”

Organisaties worden steeds meer klantgedreven. De klant staat centraal en we moeten naar de klant luisteren om relevant te kunnen communiceren.

Vragen die dan opkomen zijn:
1. Hoe begin ik met het verzamelen van klantinzichten?
2. Hoe weet ik wie de de klant is?
3. Hoe combineer ik databronnen en herken ik mijn klant over deze bronnen?
4. Hoe zorg ik dat de inzichten ook toepasbaar zijn?
5. Hoe krijg ik mijn collega’s/team mee in deze nieuwe manier van werken?
6. Welke expertises komen er kijken om customer intelligent te worden?

Als jouw bedrijf startende is met het centraal stellen van de klant, je nog allerlei uitdagingen hebt om je klant echt te leren kennen dmv inzichten uit data en je hebt nog niet helder welke stappen je kunt doorlopen, dan is deze Afternoon Update iets voor jou. We starten met de theorie van customer intelligence en we laten daarna drie sprekers aan het woord die hun praktijkervaringen delen. Twee cases hebben wij al bedacht. De derde case laten we nog open. Immers, om het goede voorbeeld te geven tav het luisteren naar de klant vernemen we graag van jou of jij een mooie case hebt om te komen presenteren.

Dit evenement zit vol. Aanmelden is helaas niet meer mogelijk. Indien je op de reservelijst wilt komen te staan kan je een mail sturen naar martinavanmiddelkoop@ddma.nl. 

 

Sprekers & talks

Peter BreetPeter BreetChapter Lead Customer Intelligence & Product Owner Customer Data - Pon's Automobielhandel
Introductie en theoretisch kader

Peter Breet zal een korte inleiding tot het thema verzorgen waarin hij aan de hand van een maturity model laat zien hoe de Customer Intelligence functie binnen een bedrijf zich kan ontwikkelen.

Vanessa VisserVanessa VisserTeamleader Business Intelligence & Customer Intelligence - Kamer van Koophandel
De weg naar een datadriven organisatie

De ontwikkeling naar een datadriven organisatie, waarin de ondernemers centraal staan is een van de pijlers voor de Kamer van Koophandel. Zij wil meer zichtbaar zijn als een organisatie die ondernemers echt verder helpt. Vanessa Visser laat zien hoe er invulling wordt gegeven aan deze transitie, waarbij er zowel stappen moeten worden gezet op technisch vlak als ook op vaardigheden en cultuur.

Arnoud MarkusArnoud MarkusTeamleider Databasemarketing - KWF
Van donatie naar relatie

Centraal in de presentatie van Arnoud Markus staat de weg die (de wervingstak van) KWF Kankerbestrijding afloopt op weg naar verdere groei. Groei door meer klantgerichtheid en datagedrevenheid.