Overzicht Events

DDMA Afternoon Update DDE: Zó bereik je een volledig en actueel klantbeeld

Op 22 oktober organiseert de commissie DDE (Data, Decisioning & Engagement) een Afternoon Update over een volledig en actueel klantbeeld voor analytics en personalisatie.

Beschikken over een centraal klantbeeld is al jaren een van de grootste uitdagingen voor marketeers; vrijwel altijd ontbreekt een deel van het klantbeeld en is de kwaliteit onvoldoende om doelen in analytics en in klantactivatie optimaal te realiseren. Met name bij organisaties met ‘legacy’ in systemen, processen en cultuur een uitdaging. Vaak is data en inzicht verspreid in meerdere applicaties waardoor het zicht onvolledig is en je personalisatie niet goed kunt uitvoeren. In deze Afternoon Update laten wij je zien wat de oplossingsrichtingen zijn om de juiste data bij elkaar te krijgen in de juiste kwaliteit om jouw doelen in marketing en analytics te realiseren.

Vragen waar je antwoord op krijgt:

  1. Hoe kan marketing de regie pakken en minder afhankelijk worden van IT?
  2. Welke mogelijkheden zijn er om data ter beschikking te krijgen vanuit diverse applicaties en datasets?
  3. In welke situaties kan een Customer Data Platform of een Data Management Platform een rol spelen bij het organiseren, analyseren en activeren van data?
  4. Hoe overtuig je de directie over het belang van een centraal klantbeeld en hoe maak je een business case?
  5. Wie is eigenaar van de klant(data); marketing of sales?
  6. Wat is de relatie tussen AVG compliancy en centraal klantbeeld om consumenten inzage te kunnen geven?
  7. Hoe borg je kwaliteit van de data en juiste interpretatie van de data?
  8. Hoe onderhoud ik veranderingen in databronnen en veranderende data wensen in de organisatie?
  9. Hoe monitor ik de de dataflows en de kwaliteit?

Doelgroep
Iedereen die belang heeft bij juiste en volledige data en die invloed heeft op het data- analytics- en personalisatiebeleid, werkzaam bij middelgrote tot grote organisaties met legacy in applicaties, processen en cultuur.

Meld je aan via onderstaand formulier.

 

Sprekers & talks

Jan Hendrik FleuryJan Hendrik FleuryCommissievoorzitter DDE
Kansen voor marketing om snel en slim te analyseren en te activeren

Jan Hendrik geeft een antwoord op de volgende vragen:
- Hoe kan marketing de regie pakken en minder afhankelijk worden van IT?
- Welke mogelijkheden zijn er om data ter beschikking te krijgen vanuit diverse applicaties en datasets?
- Wat is zijn datawarehouses en datalakes en wat kan je er mee?
- In welke situaties kan een Customer Data Platform of een Data Management Platform een rol spelen bij het organiseren, analyseren en activeren van data?
- Hoe borg je kwaliteit van de data en juiste interpretatie van de data?
- Hoe onderhoud je veranderingen in databronnen en veranderende data wensen in de organisatie?
- Hoe monitor je de de dataflows en de kwaliteit?

Tjerrie SmitTjerrie SmitManager Advanced Analytics @ Nationale Nederlanden
De organisatie van een 360° analytisch klantbeeld

Hoe organiseer ik een analytische 360° klantbeeld dat flexibel, compleet en veilig is. In deze presentatie vertelt Tjerrie hoe Nationale-Nederlanden de analytische customer data bij elkaar brengt in 1 omgeving. Wat zijn de voordelen hiervan en wat komt hierbij kijken.

Frans MelenhorstFrans MelenhorstKlantstrateeg @ Clear Value & Europees partner @ CDP Institute
Waarom de succevolle implementatie van een centraal klantbeeld niet alleen met technologie te maken heeft.

Marketeers kennen al lang de waarde van een compleet klantbeeld. En hun enorme belangstelling voor CDP-platforms onderstreept dit. Marketeers hebben echter 3 problemen: (1) hoe overtuig ik mijn directie van de noodzaak; (2) hoe krijg ik prioriteit op de al overvolle projectkalender van ICT en (3) hoe maak ik mijn belofte aan de directie waar en zorg ik dat het project succesvol wordt gedeployed en snel rendeert?

Frans Melenhorst komt met antwoorden op deze en andere vragen. Hij zal o.b.v. praktijkcases en zijn ervaring toelichten wat de succesfactoren zijn bij het creëren van een centraal klantbeeld m.b.v. een Customer Data Platform, hoe de directie meegenomen kan worden in de voors en tegens en hoe je tot een goede keuze, deployment en uitnutting van een Customer Data Platform komt.