Overzicht Actueel

Oproep: Doe mee met Data Driven Marketing Onderzoek 2018

data driven marketing onderzoek

De inzet van klantdata is niet meer weg te denken uit data driven marketing. Daarom brengt de DDMA commissie Data, Decisioning en Engagement, voor het derde jaar op rij, het data driven marketing landschap voor je in kaart. De survey is vanaf vandaag in te vullen. Daarom de oproep aan alle marketing experts om mee te doen.

IK DOE MEE: GA NAAR DE SURVEY 

Deelname is anoniem en duurt slechts 10 minuten. Hoe meer deelnemers, hoe waardevoller de inzichten. Deel daarom deze uitnodiging met je marketingcollega’s!

Samenwerking Center for Market Insights

We zijn trots dit jaar het onderzoek te mogen uitvoeren in samenwerking met het Center voor Market Insighs. Dit is het onderzoekscentrum van de opleiding Commerciële Economie van de Hogeschool van Amsterdam. Samen met Professor Digital Commerce Jesse Weltevreden en Economoom Drs. Han Boels is de survey samengesteld. Het CMI zal ook de analyse en rapportage van het onderzoek voor hun rekening nemen.

Het Data Driven Marketing Onderzoek is het enige onderzoek dat specifiek inzicht biedt in de stand van zaken in data driven marketing in Nederland. Het onderzoek wordt uitgevoerd door de DDMA commissie Data, Decisioning en Engagement. Richard Geukema, partner bij Paul Postma Marketing Consultancy en lid van de onderzoek-werkgroep stelt, ‘het doel van onze commissie is kennisdelen en het inspireren van de sector om van data wat moois te maken. Het Data Driven Marketing Onderzoek is hier een belangrijk onderdeel van. Daarom zijn we blij dat het CMI ons helpt om de signalen uit de sector nog beter inzichtelijk te maken.’

Wat levert het op?

Het optimaal inrichten van de datagedreven organisatie op strategisch en tactisch niveau is voor veel bedrijven nog steeds een uitdaging. Dit onderzoek biedt daar handvatten voor. Het laat zien hoe Nederlandse organisaties data inzetten bij interacties met de klant. Het geeft ook inzicht in de uitdagingen voor marketeers en waar de kansen liggen.

Onder de deelnemers verloten we drie toegangskaarten voor de DDMA Data Dag op 24 januari 2019. Door deel te nemen, kun je als inzicht krijgen in de uitkomsten van het onderzoek in je inbox. Daarnaast kun je kans maken op een van de drie toegangskaarten voor de DDMA Data Dag op 24 januari 2019 die we verloten onder de deelnemers. Laat hiervoor aan het einde van de vragenlijst je e-mailadres achter.