Overzicht Actueel

Hoe social volwassen is jouw organisatie?

DDMA Onderzoek Social Marketing

Tijdens The Social Conference heeft de DDMA commissie Social de Social Maturity Test gelanceerd. Een test die weergeeft hoe organisaties scoren op thema’s als social versus data, KPI’s, verantwoordelijkheid, content, juridische issues en kennis(gebrek).

De test is bedoeld om een confronterende, maar noodzakelijke discussie aan te zwengelen: is social media al wel een volwaardig onderdeel van de marketingcommunicatiestrategie van bedrijven? Draagt social media echt bij aan businessdoelstellingen? De test geeft inzicht in volwassenheidsscores van een organisatie op belangrijke thema’s. Bovendien vormen de uitkomsten een duidelijke benchmark voor de organisatie. Al eerder werd aandacht geschonken aan de Social Maturity Test op Adformatie en Dutchcowboys.

Waar staat jouw organisatie?

Ontdek waar jouw organisatie staat ten opzichte van de rest van adverterend Nederland. Gebruik de score voor meer focus op social binnen jouw organisatie. Of voor meer budget. Of gewoon als bevestiging van al je inspanningen.

Advies van social experts

Op basis van jouw score krijg je advies van de 12 doorgewinterde social experts die de test ontwikkelden. Gebaseerd op hun jarenlange ervaring bij o.a. Dela, ING, Nationale Postcode Loterij, WNF en AEGON.

Dus ben jij (mede) verantwoordelijk voor de social strategie of uitrol binnen jouw organisatie én heb je de ambitie social op een hoger plan te tillen, doe dan nu de test!

DOE HIER DE TEST

SOCIAL ELITE

DDMA wil de inzichten uit de test ook weer delen met de sector. Bijvoorbeeld in de Social Elites. Tijdens deze invite-only bijeenkomsten worden topprofessionals uit het vakgebied uitgedaagd verder te denken over de volwassenheid van social media en sparren zij samen over diverse onderwerpen. Als je deelneemt aan de test, maak je kans op een invite voor de Social Elite over Social Maturity.