Overzicht Actueel

DDMA zoekt specialist PR!

Als de PR specialist van DDMA zet je data en marketing op de kaart en ben je in staat snel te schakelen. Wij zijn een non-profit platform door en voor marketeers, dataspecialisten, techies en privacykenners. We werken hard om de marketingsector naar een hoger plan te tillen, houden ons bezig met privacy vraagstukken en de ontwikkeling van de duurzame data-economie. DDMA heeft dé specialisten in de achterban die vol overgave hun kennis en netwerk inzetten om de beste verhalen een podium te geven. Daarnaast doen we onderzoeken en organiseren we events. Aan content dus geen gebrek en met jouw netwerk, enthousiasme en ideeën weet jij precies welke verhalen data en marketing op de kaart zetten. Daarnaast ben je bewust van de rol van data in onze maatschappij en weet jij hoe je deze rol duidelijk moet maken aan onze doelgroepen.

Hoe je dag eruit kan zien

Je komt binnen in het splinternieuwe kantoor aan het WG-Plein in Oud-West. We zijn het clubhuis van de sector dus de koffie is goed. Vandaag heb je een interview gepland met Diana (onze directeur) en het FD over de duurzame dataeconomie, tegelijkertijd blijkt ook een grote Amerikaanse partij zijn privacy voorwaarden te wijzigen. Je schakelt snel; je overlegt met je collega’s legal counsels Sanne en Matthias wat de juridische implicaties zijn van de wijziging van de privacy voorwaarden. Het is een onderwerp dat speelt in de maatschappij, dus je handelt pro-actief; je staat de landelijke pers te woord, je besluit om deze bekendmaking te noemen op Twitter en later deze week een blog te publiceren over de gevolgen hiervan voor het bedrijfsleven en de consument. Via jouw contacten bij Marketingfacts en Emerce heb je geregeld dat de blog woensdag geplaatst wordt. Na de lunch aan onze picknicktafels op de binnenplaats, blijkt social media ontploft door een grappige en slimme viral campagne van een van onze leden. Een perfect voorbeeld van ‘data, maak er iets moois van’ en een mooi moment om deze boodschap te delen met de sector. Voordat je je computer afsluit plaats je nog tweet over het belang van de duurzame data-economie als warmmaker voor het FD interview van morgen.

Wij vragen:

  • Een efficiënte enthousiasteling met een groot verantwoordelijkheidsgevoel en een zelfstandige houding, die weet hoe je het meeste uit je PR plannen haalt.
  • Een bewuste PR specialist die snapt welke thema’s aandacht nodig hebben en impact hebben.
  • Een gepassioneerd schrijver die snapt welke calls to action nodig zijn en die de verschillende stakeholders naadloos aanvoelt.

Plus:

  • Het volgen en bijhouden van social media is je tweede natuur en je hebt een zwak voor tech, data en marketing.
  • Je hebt een vooruitziende blik die je in staat stelt de mediastrategie en contentkalender te ontwikkelen, maar ook om snel te schakelen met je media netwerk mocht dat nodig zijn.
  • Handig met WordPress en Photoshop.
  • Ongeveer 5 jaar relevante werkervaring.

Wij bieden:

  • Een marktconform salaris
  • Ruimte voor initiatieven en ideeën. We zijn altijd nieuwsgierig naar hoe dingen beter of anders kunnen
  • Een omgeving waar je veel kunt leren van collega’s en van de besten uit de marketingsector
  • Collega’s zonder ellebogen, die vooral graag samenwerken
  • Een kantoor waarvan je foto’s wilt maken, 10 minuten lopen van het Leidseplein
  • Reiskostenvergoeding en pensioenregeling

Past deze omschrijving bij jou en denk je dat jij bij DDMA past? Stuur dan je motivatiebrief plus cv naar moniquerutten@ddma.nl. Een schrijfopdracht maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.