Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Cookies Creative
Nieuws |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
AVG Cookies Legal Social Media
Artikel |

Reclamevrije abonnementen op Facebook en Instagram: 4 juridische lessen voor paywalls

Recent oordeelde de Europese rechter dat toestemming vereist is voor gepersonaliseerde advertenties op Facebook en Instagram. Naar aanleiding daarvan kondigt Meta nu een advertentievrije variant van beide diensten aan. Vanaf november kunnen Europese gebruikers een betaald abonnement afsluiten om geen advertenties te zien. Maar mag…
Lees meer
Cookies Digital Analytics Search
Artikel |

Harnessing First-Party Data: A Balance of Knowledge and Trust

Data has always been an invaluable asset, and this won’t change in the foreseeable future. On the contrary, due to the many developments in the online world, data is becoming even more indispensable. In today’s world, collecting data first-party is becoming an industry standard, which…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Analytics Experimentation & Optimisation
Members-only
Legal documentatie |

Legal whitepaper: MarTech in een privacy-first wereld

Al enige tijd zien we in het marketinglandschap een verschuiving plaatsvinden naar een méér ‘privacy-first’ wereld. Deze verschuiving heeft grote impact en vereist als organisatie een aanpassing van je marketingstrategie en je MarTech-stack. Om organisaties hierbij te ondersteunen, publiceert DDMA vandaag het whitepaper: MarTech in…
Lees meer
AVG Cookies Digital Analytics Experimentation & Optimisation
Artikel |

Conversions API: het privacyvriendelijke alternatief voor third-party cookies?

Het verdwijnen van third-party cookies, zoals de pixel, heeft grote invloed op het meten van social mediacampagnes en personaliseren van advertenties. Met Conversions API (CAPI) is er inmiddels een goed alternatief, dat bovendien voordelen biedt op het gebied van privacy. In dit artikel gaan we…
Lees meer
AVG Cookies Legal
Nieuws |

TCF-update: plan voor alternatieve cookiebanner IAB Europe goedgekeurd

Begin 2022 oordeelde de Belgische privacytoezichthouder (GBA) dat het Transparancy and Consent Framework (TCF) van IAB Europe in strijd is met de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Het gevolg was een boete van 250.000 euro én de verplichting om met een plan te komen om de de…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement
Members-only
Opname |

DDMA Deep Dive 2 | 13 september 2022 | Analyse en measurement in een privacy-first wereld

In deel 2 van onze Deep Dive-serie over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld staan measurement en analyse centraal. Aan de hand van tips en praktijkcases laten we onder meer zien hoe je ook zonder cookies kunt sturen op digital performance. Kijk hieronder de opname…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement
Members-only
Opname |

DDMA Deep Dive 1 | 21 juni 2022 | Datacollectie en klantprofielen in een privacy-first wereld

In deel 1 van de DDMA Deep Dive-serie over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld staan datacollectie en klantprofielen centraal. Aan de hand van tips en praktijkcases van Philips, FD Media Groep en DDMA leer je alles over de essentials van een datastrategie, maar gaan…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement
Members-only
Opname |

DDMA Deep Dive 3 | 15 november 2022 | Activatie en personalisatie in een privacy-first wereld

Consumenten worden steeds bewuster van datagebruik en verwachten meer qua privacy, maar ook wat service en relevantie betreft. Hoe vlieg je dit aan? Wij leggen het je uit tijdens deze Deep Dive, met het thema ‘activatie en personalisatie in een privacy-first wereld’. Hierin geven we…
Lees meer
Cookies Data delen buiten EU Digital Services & Markets Act ePrivacy Verordening
Artikel |

Compliant in een cookieless world: de 5 belangrijkste juridische ontwikkelingen

Het verdwijnen van third-party cookies houdt de gemoederen in de marketingsector al een tijd bezig. Ook is er een aantal juridische ontwikkelingen van invloed op het cookievraagstuk én je marketingstrategie in het algemeen. De boodschap vanuit Europa is duidelijk: als we als sector marketing niet…