Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Social Media
Whitepaper |

DDMA publiceert nieuwe whitepaper over Social Measurement

Adverteren op social media is voor veel bedrijven inmiddels een must. De mogelijkheden zijn eindeloos en je kunt op creatief gebied de tofste dingen doen. Maar hoe meet je nu precies de impact van al die campagnes? Hoe verzamel je inzichten om je resultaten naar…
Lees meer
Legal Social Media
Artikel |

Wat is de toekomst van gepersonaliseerd adverteren via Meta?

De wereld van social advertising is onderhevig aan een turbulente periode van verandering. De aanstaande beperkingen op third-party cookies, de opkomst van Europese wetgeving, zoals de Digital Services Act, en de recente druk van Europese privacytoezichthouders voor een herziening van het huidige model van gepersonaliseerd…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics Social Media
Nieuws |

DDMA Commissies Social Media, Digital Analytics en Data, Decisions & Engagement krijgen versterking

Nieuwe bloed binnen onze commissies. Anouk Kramer, social advertising director bij dentsu, Monique Hartvelt-Zwanenburg, omnichannel campaigning specialist bij Odido, en Lex Jacobs, business development bij Blend360, zijn ieder toegetreden tot een van onze commissies.
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Cookies Creative
Nieuws |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
Social Media
Members-only
Onderzoek |

DDMA Social Advertising Benchmark 2023: Adverteerders blijven afhankelijk van Meta, TikTok stoomt op

Vandaag lanceren DDMA en de DDMA Commissie Social Media de DDMA Social Advertising Benchmark. Dit is de allereerste Nederlandse benchmark op het gebied van social advertising, met 154.000 geanalyseerde social campagnes met een totale waarde van 140 miljoen euro, uit de periode 1 januari 2021…
Lees meer
AVG Legal Social Media
Artikel |

Verbod gepersonaliseerd adverteren voor Facebook en Instagram: wat is de impact?

De koepel van Europese privacytoezichthouders (EDPB) eist een dringend verbod voor het verwerken van persoonsgegevens door Meta voor advertentiedoeleinden. Het huidige systeem van gepersonaliseerde advertenties voor Facebook en Instagram is namelijk in strijd met Europese privacywetgeving, de AVG. In dit artikel gaan we in op…
Lees meer
AVG Cookies Legal Social Media
Artikel |

Reclamevrije abonnementen op Facebook en Instagram: 4 juridische lessen voor paywalls

Recent oordeelde de Europese rechter dat toestemming vereist is voor gepersonaliseerde advertenties op Facebook en Instagram. Naar aanleiding daarvan kondigt Meta nu een advertentievrije variant van beide diensten aan. Vanaf november kunnen Europese gebruikers een betaald abonnement afsluiten om geen advertenties te zien. Maar mag…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Analytics Experimentation & Optimisation
Members-only
Legal documentatie |

Legal whitepaper: MarTech in een privacy-first wereld

Al enige tijd zien we in het marketinglandschap een verschuiving plaatsvinden naar een méér ‘privacy-first’ wereld. Deze verschuiving heeft grote impact en vereist als organisatie een aanpassing van je marketingstrategie en je MarTech-stack. Om organisaties hierbij te ondersteunen, publiceert DDMA vandaag het whitepaper: MarTech in…
Lees meer
Social Media
Artikel |

6 praktische tips die jou helpen om social in je campagnes te integreren

De roep om social first en social-only creatie klinkt steeds luider. Alleen een ingekorte versie van de televisiecommercial kan tegenwoordig echt niet meer. Social specialisten weten dit maar al te goed en schuiven daarom graag zo vroeg mogelijk aan bij de ontwikkeling van campagnes. Zo…
Lees meer
Legal Privacy Social Media
Artikel |

Hof van Justitie: Meta heeft óók geen gerechtvaardigd belang voor gepersonaliseerde advertenties

Begin dit jaar wijzigde Meta hun grondslag voor het personaliseren van advertenties van ‘uitvoering van de overeenkomst’ naar ‘gerechtvaardigd belang’. Deze wijziging kwam voort uit een besluit van de Ierse toezichthouder, die aan Meta was gericht. Nu heeft het Europese Hof van Justitie, de Europese…