Branchevereniging voor dialoogmarketing

18 nieuwe leden voor DDMA

DDMA logo 140 pixels

DDMA sluit het jaar 2010 af met 18 nieuwe leden. Deze organisaties weerspiegelen de breedte van dialoogmarketing waar DDMA zich op richt. Belangrijke redenen om lid te worden, zijn de informatievoorziening omtrent regelgeving, breed scala aan uitwisseling van kennis, social marketing platform en belangenbehartiging in Den Haag en Brussel.

Tevreden

Diana Janssen, directeur DDMA, is blij met de nieuwe leden: “2010 was geen gemakkelijk jaar voor onze branche. Budgetten worden tegen het licht gehouden. Dat 18 organisaties zich bij DDMA hebben aangesloten, laat zien dat we het juiste pad volgen. De voorlichtingsdagen in wetgeving, juridisch advies, cursussen en onderzoeksresultaten vinden gretig aftrek bij onze leden. We staan voor een actieve belangenbehartiging in Den Haag en Brussel en maken ons sterk voor zelfregulering van de branche.”

Social Marketing Platform

In 2010 is het Social Marketing Platform ontstaan na het aansluiten van SMPA bij DDMA. Bas van den Beld zet zich, als social marketing ambassador, in voor de professionalisering en promotie van social marketing. Buzzcapture, Buzzer, Schoolpagina, Social Inc. en Tribewise sloten zich aan bij DDMA. Momenteel zijn we druk bezig met het opstellen van een Code Social Marketing.

Privacy is van belang

Afgelopen jaar sloten ook 123dm.nl, DMCC Nederland, IDMI, Reputy en VIPcode zich aan bij DDMA. Bedrijven waarvan de business activiteiten op data zijn gefocused. De introductie van het Privacy Waarborg werpt z’n vruchten af. Met dit keurmerk laten organisaties zien dat zij op een juiste manier omgaan met persoonsgegevens en zich houden aan de wetgeving en zelfregulering. Ook LaSer Nederland en Tripolis Solutions zijn lid geworden van DDMA. Uit de DM Barometer Special blijkt dat de marketeer de verantwoordelijkheid voor de mate waarin het recht op privacy van de consument wordt gerespecteerd, bij zichzelf legt.

Meer goede doelen sluiten zich aan

Tijdens de besloten bijeenkomsten waarin goede doelen informatie uitwisselen en ervaringen delen, wordt een brug geslagen tussen dialoogmarketing en fondsenwerving. Deze groep heeft zich met AMREF Flying Doctors en Vogelbescherming Nederland uitgebreid tot inmiddels 33 goede doelen.

Dialoogmarketing werkt

Tot slot zijn ook Beeckestijn Business School, DMSS, Marktfocus Business Services en MetHetWeb lid geworden van DDMA. Want dialoogmarketing werkt. Consumenten en organisaties staan open voor gerichte aanbiedingen en worden graag geïnformeerd over producten en diensten. Relevantie is de kern. Via seminars en workshops informeren we onze leden over trends en ontwikkelingen in het vakgebied.

Hier horen buttons van verschillende sociale media te staan. Je ziet deze niet omdat je hebt aangegeven geen cookies te accepteren. Klik hier om cookies toe te staan voor deze website
Over de auteur

Jonneke Prinsen is onderzoeker bij DDMA. Zij initieert en begeleidt diverse onderzoeksprojecten van a tot z (continu en ad-hoc) binnen DDMA. Tevens verzamelt en organiseert zij kennis m.b.t. dialoogmarketing in de online kennisbank. Daarnaast begeleidt zij drie DDMA commissies: e-mail onderzoek & educatie, e-mail ESP's en crossmedia.

meer over deze auteur >

Schrijf een reactie

Er zijn nog geen reacties

Houdt mij via email op de hoogte van nieuwe reacties.

Houdt mij via email op de hoogte van nieuwe reacties.